Last full day in High School

Idag hade vi seniors vår sista heldag vilket känns både konstigt, sorgligt och skönt på samma gång. Det faktum att jag inte kommer behöva se mr Dulac mer någonsin är en ganska skön känsla måste jag säga, no more 5th hour english 12!
 
Idag hade vi alltså vanliga lektioner hour 1-4 och sedan finals i 5th and 6th hour. I 5th hour skrev vi en reflective essay, presentationen vi gjorde på vårt project var också en del i vår final och själva essayn var inte svår så det var ganska lugnt. I 6th hour theatre arts så fick vi spela upp våra scener vi har jobbat med ett tag, gick bra för vår grupp och vi hade en ganska rolig scen så chill där med. Imorgon så är det vanliga lektioner 1st and 2nd hour och sedan har vi finals 3rd and 4th hour och sedan får vi sluta, i choir så gäller det bara att få klart våra bricks och i 4th hour har jag ju US History men eftersom alla andra i den klassen är sophomores och inte har sin final förräns om två veckor får jag ta en annan version än dom tar och det kommer bara vara multiple choice så det lär inte vara så svårt. Har inte pluggat någonting dock vilket jag väl kanske skulle ha gjort men orkar inte riktigt bry mig faktiskt.
 
Efter skolan så gick jag till min photography class för att framkalla lite bilder då jag annars inte kommer hinna bli klar med min final i den klassen tills på fredag. Blev därför ingen practice för mig idag även om jag gick upp till the track efteråt för att snacka med alla. Lauren fick sitt körkort igår (hon fyllde ju 16 i lördags så hon tog sitt road test i fredags men kunde inte få sitt körkort förräns igår då stället hon behövde gå till var stängt) så på vägen hem idag fick hon köra Brennans bil och så åkte vi och köpte slurpees. Hon är väl inte den säkraste föraren än (dom är väldigt snälla med sina road tests här kan jag ju säga) men det gick ganska bra i alla fall och hem kom vi ju. Hon fick en ny bil när hon fyllde år men det är bilen min värdpappa har just nu så hon måste vänta tills han får den nya från sitt jobb innan hon kan börja använda den helt. Bilen är bara två veckor gammal och alltså helt ny, kulturskillnad där ja...
 
Har bilder med en del av mina lärare samt en del bilder inifrån skolan och sådär som jag kan bjuda på, ägnade dock större delen av kvällen åt att skriva min US History final essay och sedan gick jag ner för att spendera tid med min värdmamma och titta på America Got Talent så hann inte redigera dom ikväll. Har varit dålig på att spendera tid med familjen på kvällarna det senaste så ska försöka bli bättre på det, är trots allt bara exakt en månad kvar tills jag åker hem nu. Nu blir det sängen för mig, har en fullsmockad dag framför mig imorgon trots kort skoldag. Hoppas ni har haft en bra dag vänner, pussar!
 
Ska se till att få upp Chicago bilderna också, var ju två månader sedan jag var där nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0