Frågor och Svar

Fick lite frågor som jag tänkte svara på, fortsätt gärna att kommentera och ställa frågor, blir så mycket roligare att blogga då!
 
Vad längtar du mest till här hemma, förutom familj och vänner? :D
Saknar ju er i klassen såklart!! Nej men har faktiskt gjort en lång lista med grejer jag saknar, kommer publicera den snart. Men för att nämna några grejer så är det väl framför allt friheten i den svenska skolan samt kommunaltrafik, kommer aldrig klaga på 26:an igen hur kass den än är!
 
Hej!
när började du jobba? och hur sökte du jobb? :) 
Jag började jobba i mars 2012, var då 16 och fyllde 17 i september. Jag gick in på McDonalds och lämnade in mitt CV, någon månad senare fick jag ett mejl om att de ville att jag skulle komma in på intervju.
 
hej! 
jag vill såååå gärna åka till usa som utbytestudent men grejen är att jag vet inte vilket år jag ska åka på. Jag ska börja nian efter sommaren nu och om jag ska kunna åka så måste jag göra som du och börja tjäna pengar. viket blir jobb på lov osv eftersom det inte är lagligt med ett riktigt jobb än (eller?), du får ursäkta allt blabb jag snackar om nu men jag undrar när du åker? åker du efter gymnasiet eller åker du sista året? (eller ja, nu kan man väll kanske säga när du ÅKTE) 
och så en sista fråga innan jag börjar blabba mer: Vad måste man med betyg? alltså jag fattar förståss att man måste ha godkänt i alla ämnen men måste man har över godkänt? (Samma gäller med engelsakn alltså, behöver man A (mvg) först innan man ens kan tänka sig ett år utanför Sverige! 
Nu är mitt blabb klart! ;D
Innan 16 så är det inte särskilt många jobb som du får ha, det stämmer, men du kan ju alltid göra småsaker som att sitta barnvakt osv fram till att du fyller. Jag åkte efter mitt andra år på gymnasiet, man kan inte åka på ett high school år efter att man har tagit studenten hemma i Sverige. Man behöver bara ha godkänt i alla ämnen för att åka iväg som utbytesstudent, när man sedan kommer hit räcker det med att man har C i alla ämnen vilket inte är särskilt svårt att ha.
 
Hej! 
Okej jag vet att jag har några år kvar innan jag tänker åka (fast att jag inte ens har snackat med mina föräldrar om det och ignorera att jag fick mitt livs dröm om att bli utbytesstudent i USA för typ en vecka sen men OCH att jag är fortfarande osäker om vilket år jag ska åka MEN MEN) men om man har något D i ett ämne så blir jag alltså underkänt och inte kan åka till USA? hörde någonstans att man måste ha godkänt i alla ämnen innan men ens får åka dit..
(ja jag kommenterar ihjäl din blogg och jag får ursäkta men jag behöver mer information! information betyder mer självsäker och mer självsäker betyder att man typ ser mer "vuxnare/mognare" inför sina föräldrar, viket leder till ett snäpp närmare ett ja!) 
Herregud vad jag skriver sry.
Eftersom ett D i Sverige fortfarande betyder godkänt så kan du ha ett D och fortfarande åka som utbytesstudent. Organisationernas ända krav är att du har minst ett E i alla ämnen för att åka, och när du väl kommer hit måste du ha minst ett C i alla dina klasser.

Kommentarer
Postat av: Hola

Hur vet man om man kommer bli junior eller senior? Är det olika på olika skolor? För jag har sett folk som åkt efter ettan och varit seniors men andra juniors :)

Svar: Det är upp till skolan att bestämma i vilken grade dom placerar utbytesstudenter och det är inget man kan påverka själv. En del går på ålder medans en del placerar alla som seniors för upplevelsen. Personligen är jag placerad som sophomore på grund av en lag här i Michigan men jag kommer ändå att få ta graduation och jag är i senior classes och allting så tekniskt sätt räknas jag som senior :) Utbytesstudenterna på Chippewa Valley som är i samma distrikt får dock inte ta graduation så det beror som sagt på skolan!
Sara Tyngel

2014-05-13 @ 18:46:11

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0