Detroit Tigers Game

Mobil-panorama over Comerica Park
 
Precis hemkommen efter att ha åkt hela vägen från Detroit i världens värsta oväder. Vi såg blixtarna hela tiden på motorvägen och när vi närmade oss Macomb hamnade vi mitt i stormen.
 
Kan börja med dagen från början i alla fall. Skolan flöt på precis som vanligt, vi gjorde koreografi inför vår spring concert i choir, sov i yearbook, fick information om slutprojektet i english samt spelade upp våra scener i theatre arts. Efter skolan hade alla seniors i choir rehearsal för vår senior song som vi ska sjunga på sista konserten, när vi körde igenom hela en sista gång var det flera som var i tårar och det lär bli ännu värre på själva konserten. Vi sjunger For Good from Wicked, och det är en så stört fin sång verkligen!
 
Kom alltså till practice sent och sprang därför bara 2 miles för mig själv, tråkigt men chill så det var lugnt. Sen blev det bara hem, duscha och byta om innan jag blev upphämtad för att åka på mitt första Detroit Tigers Game. Brennan hade nämligen fått biljetter av sin mamma som hade fått dom från sitt jobb och då han visste att jag gärna ville gå och se en amerikansk baseballsmatch frågade han om jag ville hänga med. Så han, jag, Jake och Monica gick och då biljetterna var genom hans mammas jobb så hade vi en suite tillsammans med en massa vuxna som ingen av oss kände. Men vi satte ut utanför och satt då under tak vilket var väldigt skönt eftersom det regnade. Jag kan ingenting om baseball men Brennan har spelat så han förklarade reglerna för mig så jag kunde hänga med någorlunda. Kan ju säga att baseball är en ganska seg sport men det var en kul grej att uppleva, sjukt amerikanskt verkligen! Tigers vann dessutom så det gjorde ju upplevelsen lite bättre.
 
Kom som sagt ganska nyss hem, nu är klockan över tolv och jag känner mig inte sådär jättetaggad på att gå upp till skolan imorgon. Men det är bara att bita ihop antar jag, tror bara vi har 15 skoldagar kvar nu eller något sånt! Hoppas ni har haft en bra dag vänner, pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0