Day 6 - Snorkling and Luau

Då datorn bestämde sig för att den kunde funka i mer än 5 minuter för en gångs skull så passar jag på att ladda upp de sista bilderna från Hawaii. Bara sisådär en och en halv månad senare, ledsen att det tog sån tid!
 
Sista heldagen på Hawaii, sorgligt men sant. För vår grupp innebar det snorkling medans den andra halvan tog sig an hiken upp till Diamond Head.
 
Vi åkte i mini vans ut till Hanauma Bay vilket är ett av de bästa snorkelställena på Hawaii. Då det är ett reservat och de inte vill ha besök av stora grupper fick vi åka i vans och hänga i mindre grupper på stranden så det inte såg ut som om vi var tillsammans. The Bay var riktigt häftigt med korallrev och massa olika sorters fiskar, de flesta fruktansvärt fula men en del riktigt häftiga också. Jag och Marthe gav oss ut i jakt på sea turtles men lyckades inte hitta några utan gick tillbaka till stranden där Casper skrattade åt oss och sa att han hade sett två stycken när han var ute. Så vi drog helt enkelt upp honom från handduken och tvingade med oss honom ut i vattnet så han fick visa vart han hade sett dom. Och han gjorde oss inte besviken, två stycken såg vi vid olika tillfällen and my life is now complete. Riktigt häftigt verkligen!! Ska se om jag hittar en bild som Julian (Switzerland) tog med sin undervattenskamera när han såg en sea turtle på andra sidan från där vi var så ni kan få se, sjukt cool bild verkligen!
 
Efter solande och lite mer snorkling åkte vi tillbaka till hotellet, köpte med oss subway upp till rummen och gjorde oss sedan i ordning för att åka till en Luau vilket är en traditionell Hawaiiansk fest. Luaun var på andra sidan ön så var en ganska lång bussresa dit, stället låg precis vid havet så det var väldigt fint! Jag tog inte med mig min kamera då vi ju var där på kvällen när det var mörkt så bilderna hade ändå inte blivit bra så har inga bilder att visa er tyvärr. Men vi fick gå runt och pröva på olika Hawaiianska traditioner, man kunde få tatueringar och sedan var det en del föreställningar och annat. Det hela avslutades med en Hawaiiansk buffé samt en show som till större delen bestod av olika Hula Hula danser. Riktigt bra var det faktiskt!
 
Så ja, nu har jag äntligen fått upp alla bilder och inlägg om min vecka på Hawaii. Kan såhär i efterhand säga att det helt klart var bästa veckan på mitt år och också en av de bästa veckorna jag har haft i mitt liv, hoppas verkligen att jag får chansen att komma tillbaka dit någon gång!
 
Me, Casper - Denmark and Marthe - Norway, Team Scandinavia and the Snorkling Crew

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0