Red Wings Game

Var alldeles för trött för att blogga när vi kom hem från matchen igår då klockan var runt halv ett, skriver därför om gårdagen idag i stället.
 
Hoppade över practice då jag inte mådde bra så åkte hem direkt när skolan slutade vid 10.33, sov i princip hela eftermiddagen innan jag gick hem till Josefin vid klockan fem (yes jag gick, mina värdföräldrar trodde jag var galen då det tar hela typ tre minuter). Hemma hos Josefin var även Fredrik, en svensk utbytesstudent som jag inte har sett sedan PDO i juni trots att han bara bor ca 40min härifrån. Vi hoppade in i bilen tillsammans med Josefins värdpappa och två värdbröder och åkte och hämtade upp Julia från Finland innan vi åkte mot Detroit och Red Wings matchen.
 
Väl där fick vi stå utanför och vänta ett tag då de andra var sena och vi inte kunde gå in eftersom vi hade deras biljetter, men efter att tag i kylan kom de och vi kunde gå in. Totalt var vi åtta utbytesstudenter plus Rinays värdpappa som satt tillsammans, Josefins värdpappa och värdbror hade andra platser så vi satt inte med dom. När vi gick in fick man gå igenom typ en såndär scanner som de har på flygplatser och de sökte igenom väskor osv, man fick inte ta med sig vätska in och sådär. Jag fick inte ta med mig min systemkamera in då mitt objektiv var för stort, så fick fota med mobilen hela kvällen men Julia lovade att skicka sina bilder då hon hade mindre objektiv på sin kamera och kunde ta med den in. Anledningen till säkerheten kan mycket väl vara det faktum att vi var i Detroit, på vägen in berättade nämligen Josefins värdpappa om hur han blev rånad och hotad med pistol en gång när han var i Detroit när han var yngre och tyvärr så har situationen inte blivit bättre i Detroit sedan dess.
 
Vi satt ganska högt upp under matchen men hade ändå platser så att vi såg riktigt bra. Före matchen började gick vi dessutom ner och kollade på uppvärmningen och då kunde vi stå precis bredvid isen på Red Wings sida och PJ var helt lyrisk haha, han är en riktigt hockeynörd så tror han var den som var mest taggad. Har säkert en del läsare som inte har koll på NHL hockey så kan ju passa på att säga det att Detroit Red Wings är alltså ett NHL hockeylag med väldigt många svenskar i, nio stycken för att vara exakt. Dom har fler svenskar än amerikanare i laget lol. Laget de mötte igår var New Jersey Devils och Red Wings vann matchen med 7-4. Riktigt bra match, kul upplevelse och det var otroligt kul att träffa alla utbytesstudenter igen! PJ träffar jag igen om två veckor när vi ska till Hawaii men dom andra vet jag inte när jag ser igen, vi har en orientation kvar men förhoppningsvis kan vi få till något annat också då man knappt hinner snacka på mötena.
 
Mår om möjligt ännu kassare idag så skippade practice i morse och har sedan bara slappat hela dagen för att bli frisk. Har inte tid att vara sjuk nu så tar därför en lugn helg så jag blir frisk, blir nog därför ingen practice för mig imorgon heller. Hatar att vara sjuk och inte göra någonting men så får det vara.
 
Me and Finland (Julia)
Sverige, Finland, Sverige
Mexico, Sverige, Sverige, Finland
Sverige, Sverige, Finland
Hela gänget - Polen, Sverige, Mexico, Sverige, Sverige, Finland, Australien, Sverige

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0