MAHALO HAWAII

Jag är nu hemkommen från en av de bästa veckorna jag någonsin har haft. Hawaii (eller Hawai'i som det egentligen heter men som ingen säger) var verkligen helt grymt, underbart, häftigt, intressant och alla möjliga adjektiv ni kan tänka er. Har träffat så många härliga människor från hela världen på den här resan och det är helt sjukt att den är över och att jag kanske aldrig kommer träffa dom igen.
 
Landade i Detroit 6am lokal tid och jag är just nu så otroligt jetlaggad so you don't even know. Blev upphämtad av Lara's hostmom på flygplatsen och när jag kom hem käkade jag frukost och sov sedan ända tills klockan tre i princip. Sov nämligen bara typ en timme på sista planet men det var allt så var, eller är, verkligen stört trött.
 
Resan gick inte lika smidigt hem som den gjorde dit. Först så meddelade dom att planet var fullbokat och att de behövde någon som kunde erbjuda sig att ta ett senare plan. Det gjorde att vi blev lite sena men 30min efter att planet skulle ha lyft så lämnade vi äntligen gaten. På väg till starbanan så stötte vi dock på problem då vi tydligen fastnade i ett hål i asfalten. Yes, ett hål. Och trots flera försök så lyckades piloten inte få loss oss utan fick ringa på hjälp från personalen. Han fick då order om att prova att använda båda motorerna vilket han då gjorde och det hjälpte, vi kom äntligen loss. Men genom att använda båda motorerna så sattes planet i emergency mode och vi behövde åka tillbaka till gaten och starta om allting. Allt som allt så lämnade vi äntligen Honolulu två och en halv timme efter vi egentligen skulle ha lyft och alla var då i princip säkra på att de skulle missa sina connecting flights i Phoenix. Vi som skulle till Detroit hade dock tur, då det var 38 passagerare på planet som skulle till Detroit (20 av oss var utbytesstudenter så det var skoj att flyga en så stor grupp hela vägen) så väntade flyget på oss i Phoenix när vi kom in och det var bara att skynda sig av planet och springa vidare till nästa gate.
 
Otroligt skönt att de väntade för nästa flyg hade inte gått förräns tidigt på morgonen söndag så då hade vi behövt stanna i Phoenix över natten. Vilket jag dock inte hade haft något emot för då hade jag kunnat säga att jag har varit i Arizona också. Att flyga in över Phoenix by night var för övrigt stört häftigt, hela staden var upplyst och då jag hade fönsterplats såg jag riktigt bra och det var stört vackert verkligen! Jämfört med att flyga in över Detroit på morgonen, det var inte mycket att se kan jag ju säga.
 
Jag har skrivit lite anteckningar i min mobil under veckan så jag skulle komma ihåg detaljer om vad vi gjorde varje dag och sedan har jag över 400 bilder på min kamera så jag kommer skriva ett inlägg för varje dag så ni får se hur veckan var i både bilder och text. Ser att läsarantalet har gått ner till hälften nu när jag har varit borta men förhoppningsvis kommer ni tillbaka nu när jag kommer tillbaka med lite skoj uppdatering! Hoppas ni har haft en bra vecka vänner, pussar!
 
Tre bilder jag har postat på Instagram i veckan. Surfing, från toppen av Diamond Head samt Hanauma Bay där vi snorklade

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh va härligt det ser ut! Jag ser fram emot att läsa vad ni hittat på! :)

2014-03-31 @ 20:18:41
Postat av: Anonym

vart köpte du dina pants? jättesnygga :D

Svar: Osäker på vilka pants du menar eftersom det inte var bild på några i det här inlägget men menar du de mönstrade längre ner så kommer dom från Forever 21 :)
Sara Tyngel

2014-03-31 @ 21:27:07

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0