The Fault In Our Stars + Grad Party

Idag är en såndär dag då jag verkligen har delade känslor för att åka hem. Ibland vill jag bara hem, ibland vill jag bara stanna, men idag är jag väldigt klyven. Vill stanna här med en del av de grymma människorna jag har träffat, men samtidigt känner jag mig bara så done och jag vill inget hellre än att komma hem till mina svenska vänner. Jag känner flera svenskar som redan har åkt hem, för mig är det fortfarande 22 dagar kvar och jag kan knappt säga om jag vill att tiden ska gå fort eller långsamt.
 
Hur som helst, började den här dagen med att slappa samt skypea med mormor och morfar, gjorde egentligen ingenting fram till att klockan var typ 2. Blev upphämtad av Brennan och vi åkte för att se The Fault In Our Stars som kom ut på bio här i USA idag, hade riktigt höga förväntningar och även om den var lite seg imellanåt så var den riktigt bra! Har inte hunnit läsa boken än men ska se till att göra det när jag kommer tillbaka till Sverige, har hört att den ska vara riktigt bra. Sorglig men bra film så är taggad på boken nu!
 
Kom hem och bytte om samt käkade lite snabbt innan jag blev upphämtad av Gino och Montana för att åka hem till Chaz som hade graduation party. Här i USA gör man nämligen något som vi i Sverige borde ta efter, i stället för att ha alla grad partys på samma dag så är dom i princip utspridda över hela sommaren. Kommer bara kunna gå på dom som är denna helgen samt nästa helg för sedan åker jag till New York och efter det åker jag hem så missar flera av mina vänners men kommer ju hinna gå på några i alla fall. Chaz känner jag från musikalen samt choir så i princip alla mina choir och musical vänner var där samt några från cross country då han har sprungit tidigare år även om han inte hade tid just i år. Vi spelade volleyboll, dansade, käkade god mat och det var faktiskt riktigt skoj!
 
Har ett grad party imorgon eftermiddag också men bortsett från det och skype med mina föräldrar har jag inget planerat, får se om jag hittar på något eller om jag bara slappar vid poolen resten av dagen. Nu blir det sängen i alla fall, hoppas ni har haft en bra dag vänner. Pussar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0