PROM

Ovanligt mycket sidvisningar idag och jag gissar på att det är för att ni vill läsa om gårdagens stora händelse, PROM!
 
Kom hem från skolan vid ca tjugo i tio och jag tog då en dusch innan jag målade tånaglarna samt tog en kort nap. Vid klockan 12 var det dags att åka till salongen där jag hade tid för att få både hair and makeup done, är så sjukt mycket billigare att göra sånt här än hemma i Sverige så passade på och sen kanske jag drar ner lite på det till nästa år. Tjejerna som hjälpte mig var i alla fall sjukt duktiga och jag är väldigt nöjd med hur både mitt hår och smink blev, var lite orolig för det innan men det blev sjukt bra verkligen! Kom hem och hade sedan ca 40min då jag kunde äta och slappa innan det var dags att ta på sig klänning och smycken och grejer. Tog några bilder utanför huset med Lauren och Michael och åkte sedan hem till Haley. 
 
Hemma hos Haley var vi sju par som träffades och tog massa bilder samt fixade med blommor och grejer. Strax före fem åkte vi vidare till George George´s park för att möta upp resten av vår grupp och där var antagligen halva senior klassen, sjukt mycket folk verkligen. Tog bilder med en massa folk både i vår grupp och andra vänner som var där med andra grupper, alla var så sjukt fina verkligen och vädret var perfekt så det var askul! Kan ju säga att amerikanska promdresses är lite mer extrema än svenska i många fall, i alla fall dom man ser på balen i Jönköping. Många puffy dresses som jag personligen aldrig skulle ta på mig men här är det ganska populärt. Efter bilder så hoppade vi på party bussen som vår grupp hade hyrt och sen åkte vi mot själva prom. Kan helt ärligt säga att även om jag kände igen många i vår grupp så kunde jag inte namnet på hälften av dom men hade bland annat Haley, Jill, Marah, Kellie, Brennan, Cameron, Tyler, Christian och Calvin i gruppen så det var gött ändå. Många av tjejernas dater går dessutom på De La Salle High School vilket är en privat katolsk pojkskola här i närheten så inte så konstigt att jag inte kände dom. 
 
Prom var på en banquet hall och dom hade gjort riktigt fint där verkligen! Temat för prom var Bollywood vilket jag inte kan säga märktes men riktigt fint dekorerat ändå. När vi kom fram med bussen så gick vi in och jag passade på att ta lite bilder med alla vänner från choir då dom hade varit hemma hos Montana och tagit bilder före prom. Därefter var det dags att leta upp vårt bord, satt tillsammans med Brennan, Christian, Kellie, Marah, Calvin samt Jake och Beth som inte var i vår grupp men som mötte upp oss på prom och sedan var det Sharbel och hans date som inte heller var i vår grupp och som blev placerade vid vårt table då dom inte hade något. Jag satt bredvid Sharbel i english förra semestern så kände honom men hans date gick på en annan skola så ingen av oss kände henne. Vi fick t-shirts som låg på våra stolar när vi kom dit, typiskt amerikanskt verkligen, dom ger t-shirts för allting. Det första Marah gör efter att vi har satt oss är att lägga upp t-shirten på bordet, hon lägger den dock på ett värmeljus och t-shirten fattar eld. Marah får panik och viftar med den ett tag innan för att sedan trycka ner delen som brinner i hennes glas med vatten. Har inte skrattat så mycket på länge!
 
Maten var riktigt god i alla fall, alla killarna vid vårt bord utom Sharbel jobbar på stället där prom var så dom kände alla och såg till att vi fick extra service. Vi hade dessutom ett riktigt bra bord så hade otroligt kul under hela tiden! Tror jag nämnde för ett tag sedan att alla i vårt track team som skulle till states behövde lämna prom tidigare då states var dagen efter uppe i Grand Rapids, vet dock inte om jag nämnde att Brennan var en av dom då han kvalade tillsammans med the 4x800m relay team. Detta innebar i alla fall att han och de andra blev upphämtade av våra coacher samt de andra som skulle till states i princip direkt efter dinner innan själva dansen ens hade börjat vilket verkligen sög då dom i princip bara var där i en och en halv timme. 
 
Fanns ju dock inget vi kunde göra åt det så alla state people åkte och kvar var vi ett gäng utan dater. Själva dansen drog igång och då hängde jag tillsammans med Haley, Marisa, Sarah and Hunter vars dater också hade åkt och vi dansade och hade riktigt kul under kvällen. Amerikanares sätt är ju som ni kanske vet och kommer ihåg från homecoming väldigt speciellt, dock så var homecoming betydligt värre än prom och jag är väl mer van också så tänkte inte lika mycket på det i alla fall. Kan ju nu även danser som the wobble osv så hade riktigt kul även om vi alla tyckte att det var ganska segt att killarna behövde åka så tidigt. Men vi dansade samt tog bilder i ett photobooth (som vi dock inte kunde få med oss då vi tog dom för sent vilket var lite segt) och hade riktigt skoj ändå!
 
Vid kvart över 10 så hoppade vi på bussen igen, blev avdroppade i en sub och fick sedan skjuts av Madi tillsammans med Haley först till mitt hus där jag sprang in snabbt och bytte om och sedan åkte vi även till Haley och Madi så dom kunde byta och hämta sina grejer. Sedan åkte vi vidare till en kille i vår grupp som hade ett after party, större delen av gruppen var där men kände i princip ingen då dom flesta jag kände från gruppen hade åkt till states eller åkte hem direkt efter prom då dom skulle köra upp till states dagen efter. Hade skoj ändå och blev upphämtad av min värdpappa vid runt halv 2 efter en bra kväll. 
 
Så sammanfattningsvis så var min amerikanska prom upplevelse riktigt lyckad och jag hade otroligt kul även om det sög att Brennan behövde åka så tidigt. Har en massa bilder att bjuda på från både mobilen och kameran och sen hoppas jag även på att få bilderna från Brennans mom då hon tog mängder men klockan är över ett på natten just nu så orkar inte redigera dom. Nedan har ni i alla fall en bild från instagram på mig och min fina date, älskar verkligen min klänning och älskar hur vi lyckades matcha så sjukt bra med min klänning, blommorna och hans tie och grejer. 
 
Me and the best date I could ask for at Haley's house yesterday

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Hej! Jag undrar om du och Brennan är tillsammans? Om det är så, kommer det bli svårare att lämna USA än det hade varit annars? Vem kommer vara jobbigast att ta farväl av?

Svar: Haha alltså jaa, vi är väl "a thing" som amerikanarna så fint kallar det. Och ja, det kommer göra att åka hem kommer bli sjukt mycket svårare, därför jag egentligen gav ett löfte till mig själv att inte träffa en kille och jag försökte undvika det så länge jag kunde men är ju inget jag kan göra något åt direkt. Brennan och min familj är väl dom som det kommer bli jobbigast att säga hejdå till, samt några av mina närmsta vänner.
Sara Tyngel

2014-06-01 @ 20:14:48
Postat av: Sonja Edin

Så fantastiskt fina ni båda var! Jättefin klänning.

2014-06-05 @ 08:24:55
Postat av: Sonja Edin

Så fantastiskt fina ni båda var! Jättefin klänning.

Svar: Åh tack så mycket!! :)
Sara Tyngel

2014-06-05 @ 13:55:50

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0