Last day in High School

Då ju sista dagen i high school samt prom ägde rum på samma dag delar jag upp allting lite så inläggen inte blir sådär otroligt långa. 
 
Tänkte börja med att berätta lite exakt hur mina skoldagar har sett ut här i USA då jag nedanför även lägger upp bilder från skolan och på några av mina lärare och sådär. Jag och Lauren blir avdroppade runt klockan kvart i 7 på morgonen, alltså ca en halvtimme innan skolan börjar. Går ner till mitt locker och lämnar min ryggsäck samt tar ut min enda anteckningsbok som jag har använt i alla mina klasser och som har räckt hela året lol och går sedan upp på andra våningen. Brukar gå runt med antingen Robert eller Lauren, Monica, Kaitria and Jimmy på morgonen fram tills att första varningsklockan ringer att det är fem minuter kvar, då går jag ner till min 1st hour som är photography. Efter 1st hour går jag direkt till min 2nd hour som är yearbook då den salen ligger bara tre klassrum bort så är ingen idé att gå och möta upp några kompisar eller så i mellan. 
 
Efter yearbook är det dags för 3rd hour som är choir och då det ligger i andra änden av skolan brukar jag bara gå direkt dit och möter ofta upp några choir vänner på vägen som jag går med. Sedan chillar vi i the choir room fram tills att klockan ringer och det är dags för class. Efter 3rd hour går jag till mitt locker då det är ganska nära mitt choir room, det är enda gången under dagen förutom för lunch jag går till mitt locker, tar min US History binder och får sedan skynda mig till min history class då den ligger på andra våningen på andra sidan av skolan, brukar komma strax innan the bell ringer. Efter 4th hour är det dags för lunch, kommer alltid sist till vårt table då jag måste ta mig hela vägen till mitt skåp och sedan till cafeterian men då vi alltid sitter på exakt samma platser spelar det inte direkt så stor roll. 2nd semester har jag suttit med Brooks, Noah, Robert, Jacob, Madi, Kaitria, Tara and Marisa, helt okej lunchtable faktiskt. Käkar min macka och min frukt som jag har i den där typiska bruna lunchpåsen och går sedan i slutet av lunchen tillbaka ner till mitt locker för att hämta min anteckningsbok igen. 
 
Går sedan och möter upp Brennan när han kommer ut från sin 4th hour (berättade ju om luncherna i början av året, jag har C lunch så min lunch är efter min 4th hour, A lunch är före och B lunch är in the middle of the hour) och sedan går han med mig till min 5th hour som är English med mr Dulac. Lider mig igenom den klassen och sedan går jag tillsammans med Keonna upp till 6th hour theatre arts, vi har nämligen både 5th and 6th hour together. 2.14 ringer klockan ut och då är det bara att gå ner till skåpet och hämta alla grejer för att sedan gå till practice. 
 
Så yes, där har ni exakt hur mina dagar har sett ut i skolan i princip sedan jag kom hit. Inga variationer i high school inte! Sista dagen i high school då, bestod ju bara av 1st and 2nd hour och då vi inte hade några finals att skriva utan bara behövde titta på projekt osv så fikade vi i båda klasserna. I slutet av 2nd hour så lämnade alla seniors klassrummet (inte riktigt med ms Wagners tillåtelse men det var ju sista dagen så ingen av dom brydde sig direkt om vad någon sa) och vi gick ner till the atrium eller cafeterian där alla seniors samlades efter att the final bell rang. I princip alla var uppklädda och det blev en massa kramar och bilder till höger och vänster, jag tyckte dock inte det var så jobbigt och lämnade ganska snabbt då min värdmamma var där. Skillnad för alla som har varit där i fyra år nu och har en massa vänner de inte kommer träffa igen, alla vänner jag har kommit nära med det här året kommer jag träffa flera gånger innan jag åker hem så var inte särskilt jobbigt att gå därifrån. 
 
Men ja, så slutade alltså mitt år på Dakota High School. Ska tillbaka nästa vecka för att få mina biljetter osv inför graduation och sedan är det graduation nästa söndag, men jag har haft min sista lektion på ett amerikanskt high school och det känns verkligen så sjukt konstigt! Nedan kommer bilder från skolan samt tillsammans med några av mina favoritlärare.
 
Ms Wagner, my yearbook teacher. Världens snällaste lärare, for real!
Me and Mr Moses, världens bästa choir teacher. Love him so much!
The bricks vi seniors får måla in the choir room. Min är den blåa som är en början till en Sverige flagga
The hallway där jag har mitt skåp, bilden är tagen i mitten av korridoren så det är långt ner
Me and Ms Cline, theatre arts teacher
Theatre arts class
Me and mr Allaire som jag hade i History Motivation 1st semester, bästa läraren jag någonsin har haft, no joke!
The handprints som jag skrev om tidigare under året, en av tre väggar som är fyllda av class of 2014
My handprint
Class of 2014 flower, color, song and motto
Main hallway, media center to the left. Dakota består i princip av en stor fyrkant som det går ut mindre fyrkanter från
The atrium som även fungerar som cafeteria during lunch
The Cougar Den, drivs av marketing classen och där kan man köpa apparel, candy osv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0