Hemresan och första dagarna hemma

Kanske är dags att skriva ett inlägg om hur hemresan samt de första dagarna här hemma var. Landade i söndags så har ju varit hemma i fyra dagar nu, var fem dagar sedan jag lämnade USA. Har haft otroligt mycket reversed homesickness, saknar USA något enormt och det är svårt för många här hemma att förstå då de bara tycker det är kul att man är hemma igen. Men jag saknar USA och Macomb otroligt mycket verkligen, har varit betydligt tuffare att komma hem än vad jag hade räknat med. 
 
Sista dagen samt hemresan då. Packade det sista på morgonen med hjälp från min värdmamma, hade en hel del övervikt i början så fick rensa ut en del och sedan gick det. Efter det kom Jill och hämtade sina promshoes och då sa jag hejdå till henne. Satt och snackade ett tag med min värdmamma innan Brennan kom över, vi åkte och köpte en sista slurpee och sedan var det dags att säga hejdå till honom, hoppar gärna över den biten. Då min värdpappa och Michael inte skulle med till flygplatsen fick jag säga hejdå till dom hemma och sedan satte sig jag, Lisa och Lauren i bilen och vi åkte mot flygplatsen. 
 
Checkade in min väska och sedan var det dags att säga hejdå till Lisa och Lauren vilket var otroligt jobbigt. Jag grät i princip från att jag sa hejdå till Brennan tills en tjugo minuter innan jag boardade planet, hade ju massa hejdån där i mellan som gjorde att jag bara fortsatte så jag grät mig igenom hela säkerhetskontrollen och sedan när jag satt mig vid gaten så fick jag massa sms och meddelanden på twitter som gjorde att jag bara inte kunde sluta. Jag var en big mess och folk på flygplatsen stirrade på mig. När jag väl hade tagit mig samman och fixat till mig i badrummet så satte jag mig på ett annat ställe vid gaten och kände att jag verkligen kände igen killen som satt mittemot mig. När jag såg att han hade en ryggsäck från studiefrämjandet så var jag självklart tvungen att gå fram och fråga och det visade sig att jag var rätt - visst var han också utbytesstudent med YFU. Jag har aldrig snackat med honom innan men på något sätt kommer jag ihåg honom från PDO förra sommaren. Och sedan lyckades vi hamna på samma plan från Detroit till Amsterdam, lite kul!
 
Hemresan då, it was a big mess. Vi lämnade Detroit i tid och början av flygresan gick bra, men redan i början varnade dom för att vi hade någon som var väldigt allergisk mot jordnötter ombord så att jordnötter av något slag var förbjudet på flyget. Självklart var det någon som inte lydde detta så ungefär en och en halv timme från Amsterdam ropade dom ut i högtalarna att om det var någon läkare ombord fick dom gärna gå till gång nummer 30. Strax efter det meddelade de även att vi behövde akutlanda i Dublin på grund av medical reasons, så ungefär tjugo minuter senare stog vi på marken i Dublin och sjukvårdspersonal kom ombord på planet för att ta hand om kvinnan som då var i stabilt tillstånd men som för en stund inte hade haft ett slående hjärta. Det verkade som om hon skulle klara sig i alla fall, och efter över två timmar på marken var vi äntligen på väg mot Amsterdam igen. Vi landade i Amsterdam vid samma tid som mitt plan skulle ha landat i Göteborg så missade givetvis det så fick gå igenom security och allting för att sedan hitta ett ställe så de kunde hjälpa mig att boka ett nytt flyg. Jag hade tur och kom med ett flyg som gick 30min senare, och vid klockan 12 landade jag äntligen i Sverige vilket var 3 och en halv timme senare än jag egentligen skulle. 
 
Blev upphämtad av mamma, pappa, mormor och morfar på flygplatsen och vi åkte då till min morbror och moster som bor i Göteborg. Fick träffa min nya kusin och käka god mat samt duscha innan vi satte oss i bilen och åkte hem. Åkte då upp till farmor och farfar dit även min faster kom, kul att träffa nästan hela släkten igen. Måndagen sov jag stört länge och sedan var mina närmsta vänner här på kvällen, bra kväll med de jag har saknat mest när jag var i staterna. Tisdagen fixade jag ny mobil (iphone 5S, den är underbar) samt övningskörde för första gången på ett år vilket gick bättre än jag trodde, men annars slappade jag mest hela dagen. Idag har jag äntligen tagit tag i att packa upp mina resväskor som har stått i mitt rum sedan jag kom hem, ska iväg på Gullbrannafestivalen imorgon så var tvungen att packa upp för att kunna packa om till det. Gick sedan en promenad med Pauline och hunden på kvällen vilket var riktigt mysigt.
 
Blev visst riktigt långt det här men hade ju några dagar att uppdatera om. Som sagt känns det skönt att vara hemma igen men samtidigt saknar jag USA och alla människor där något enormt! Har haft ett otroligt jetlag sedan jag kom hem och kan inte sova på nätterna och sover sedan till sent på eftermiddagen, riktigt jobbigt verkligen. Imorgon blir det i alla fall GF och förhoppningsvis hjälper det lite mot min homesickness att komma bort och träffa en massa folk. Vi hörs när jag kommer tillbaka igen på söndag, pussar!
 
Words can't describe how much I miss these people....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0