Utbyteshäng

Blev en 5miles springrunda idag vilket innebär att jag bara behöver springa 1mile imorgon, det ska bli snöstorm i natt så kan inte säga att jag klagar över det! Det är redan prat om inställd skola på måndag, antingen på grund av snön eller av kylan. Hade varit så otroligt gött om det blev så, har inget emot att gå till skolan här men ser inte fram emot alla tidiga morgnar igen!
 
Efter practice åkte i alla fall jag, Lauren, Kaitria, Monica och Jill för att käka brunch tillsammans, riktigt kul och riktigt gott var det! När jag kom hem hade jag lite tid över så jag passade på att skypea lite med familjen där hemma, har inte hemlängtan längre och det var ett tag sedan jag snackade med dom så det var riktigt skönt faktiskt. Mormor, vet att det var ett tag sedan vi skypeade, vi får ta och försöka hitta en tid som passar för det snart!
 
Vid tjugo i fem åkte vi och hämtade upp Josefin och sedan åkte vi vidare till finska Julia där vi käkade, tittade på film i 3D på deras stora filmduk samt snackade och hade det riktigt gött. Tycker faktiskt det är tråkigt att jag inte har lärt känna och hängt med fler utbytesstudenter, hade sett fram emot att lära känna mer människor från hela världen. Vet att många distrikt har aktiviteter och sådär men här har de varit riktigt dåliga med det vilket jag tycker är tråkigt, eftersom jag är ensam utbytesstudent på min skola så har jag ju ingen där heller. Snacka med utbytesstudenter är faktiskt riktigt skönt, de förstår situationen man befinner sig i med kulturkrockar, störiga amerikanare, jobbiga regler samt eventuella problem i värdfamiljen. På Hawaii blir det i alla fall en massa utbyteshäng, vet att jag känner tre personer som ska dit varav två är svenskar så ska bli kul att se om det är fler svenskar eller någon annan jag känner igen från arrival orientation. Men framför allt ser jag fram emot att lära känna en massa nytt folk från hela världen, kommer ju dela rum med tre personer jag inte känner samt att vi kommer ha aktiviteter i grupper och sådär. Sjukt taggad på Hawaii just nu!!
 
Imorgon får vi se lite vad som händer, beror på om stormen fortfarande håller på samt hur mycket snö det har kommit under natten (tror det ska komma över 30cm....). Så vet inte om vi kommer iväg på practice eller inte och om vi över huvud taget kommer göra något imorgon, utan vinterdäck så är det ju inte sådär jättesäkert att ta sig ut på vägarna innan de är plogade. Men jag behöver väl kanske ändå börja på mitt engelskaprojekt som är due på måndag, hoppas ju på snowday men kan väl kanske vara bra att ha det klart ifall vi måste gå till skolan. Har haft hela lovet på mig och jag har knappt börjat, känner mig duktig! Hoppas ni har det grymt vänner, pussar!
 
Bild från halloween på de utbytesstudenter jag faktiskt har lärt känna här

Kommentarer
Postat av: Lisa

Läser en annan utbytesblogg där en tjej (som åker med sts) bytte familj några dagar innan julafton och har ännu inte fått någon familj, hon bor i tillfälliga familjer nu. Du bytte ju också familj men de tog väl bara några få dagar? Hur kommer det sig att du fick byta så snabbt? Känns som att yfu är "bättre" och verkar bry sig mer än sts om man tänker på just de här med byte av familj eller handlar det bara om tur och otur?
Kram!

Svar: Det handlar både om att jag hade väldig tur och att YFU är bättre, har hört väldigt mycket dåligt om STS när det gäller byte av familj även om det självklart är en del som har grymma år med dom också. Ett utbytesår handlar väldigt mycket om tur tyvärr! Anledningen till att det gick så fort för mig var i alla fall för att min area rep mejlade min coach som pratade med tjejerna i laget och tack vare att mina lagkompisar är så grymma så sprang de hem redan samma dag och pratade med sina föräldrar, min värdmamma ringde min area rep redan samma kväll så allt hände väldigt fort. Så tack vare en area rep och en organisation som jobbade väldigt snabbt samt en tur med ett grymt lag så kunde jag flytta snabbt! Kram!
Sara Tyngel

2014-01-05 @ 16:06:41
URL: http://www.nattstad.se/happylisa

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0