"Take back your mink"

Jag borde väl egentligen sova nu och inte blogga men offrar lite skönhetssömn för att slänga in ett kort inlägg till er fina läsare.
 
Sex timmars dansrehearsal var det alltså som gällde idag, mina ben gör ganska ordentligt ont nu kan jag säga men det var faktiskt ganska kul och vi har så otroligt roliga koreografier till våra danser så ska bli otroligt kul att få göra allt när det väl är dags för föreställningar! Tolv trötta tjejer leder dessutom till en hel del skratt och de sex timmarna gick tack och lov ganska snabbt.
 
När jag kom hem försökte jag få tag på min area rep Denise för att se om jag kunde åka med henne till Mt Brighton imorgon där de ska ha en skiddag för oss utbytesstudenter i området men då jag inte fick något svar valde jag att åka hem till Kayla som hade sleepover då hon fyllde 16 i veckan. Det var bara åtta andra tjejer där men vi hade riktigt kul ändå så var glad att jag gick dit, var lite tveksam på om jag skulle gå eller inte då jag visste att ingen av de andra senior tjejerna kunde gå. När jag var där fick jag hur som helst svår från Denise om att jag kunde åka med henne imorgon så vid 11 kom Tony och hämtade upp mig igen så jag kunde sova hemma då vi ska åka vid klockan 8 imorgon. Då jag skulle ha åkt med min gamla värdfamilj och åkt skidor under jullovet så skickade min mamma över min jacka, underställ, vantar och sådär i höstas så jag har tack och lov kläder för imorgon så det ända jag behöver fixa är utrustning och det kan jag hyra på plats.
 
Jag är hur som helst taggad på imorgon, ska bli otroligt gött att åka skidor igen och sen ska det bli kul att se bland annat PJ som jag inte har träffat sedan i september plus andra utbytesstudenter som jag inte har sett på ett tag.
 
Men nu är det dags för mig att sova, måste gå upp tidigt imorgon och orka med en hel dag i skidbacken. Tack och lov att vi är lediga på måndag! Ha det fint vänner, pussar!
 
Me, Josefin and PJ at the orientation in September

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej hej, här kommer en liten fråga till. Jag vet att du har skrivit om stipendier förut så jag tänkte fråga hur du gick till väga. Jag har ägnat hela kvällen åt att försöka hitta stipendier och i princip det enda jag har kommit fram till är att det är ganska bra att gå på högskolan om man vill söka stipendier (och att man kan betala för att få en katalog med stipendier hemskickad till sig). Jag tänkte bara höra om du vet om det finns några stipendier för just utbytesår, eller om du har några andra tips. Tack på förhand, verkligen jätteschysst att du svarar på frågor som folk har :)

2014-01-19 @ 20:05:53

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0