Orientation + Spelning

God förmiddag Sverige! Här är klockan snart 3 på natten och jag kom precis hem. Håret luktar rök och bar och jag vill egentligen mest sova men snäll som jag är slänger jag in ett inlägg först.
 
Började då dagen med orientation i Livonia, var precis som jag hade förutspått fruktansvärt tråkigt men det är mandatory så är inte så mycket att göra. Har ni tur så hamnar ni i ett distrikt som har roliga orientations, för det har vi verkligen inte här. Vi var typ bara 20 utbytesstudenter och dom körde inte ens någon namnrunda så man kunde lära sig folks namn och vad de kom ifrån och för oss som var sena innebar det att vi inte fick någon chans att snacka med folk utan det var direkt in i smågrupper och lyssna på vad det är vi ska göra för att vara så bra utbytesstudenter som möjligt. Okej, riktigt så illa var det kanske inte och man fick en del bra tankar med sig men överlag var det riktigt tråkigt. Snackade med en go kille från Finland och en härlig tjej från Tyskland men annars var det inte ett sådär jätteroligt gäng att hänga med så är glad att jag ska till Port Huron när vi har vår sista orientation! Älskar att träffa utbytesstudenter men hade klarat mig ganska fint utan allt snack dom kör under orientations, låter som vi är dåliga studenter hela högen. Fick dock beröm från vår field director Kathi när hon snackade med mig efteråt (vilket jag fick en chock över för hon är verkligen inte den trevligaste människan jag mött och senast jag snackade med henne var allt angående problemen i gamla värdfamiljen mitt fel) och hon sa att hon bara hade hört positivt om mig från skolan och familjen och att jag hade hanterat hela bytet bra så har lite bättre bild av henne nu. And don't get me wrong here, vet flera distrikt som har riktigt grymma orientations och dom är inte hemska även om jag helt klart hade kunnat hitta på något bättre att göra mellan klockan 10 och 5 en lördag. Är det bara gött folk där som är framåt och pratar så blir det ganska skoj ändå!
 
Marlisse och Lara som jag känner sedan innan är goa i alla fall och efter the orientation åkte vi hem till Denise för att käka kinamat (säger man så?? chinese food sounds better...) och slappa innan vi vid klockan halv 9 åkte iväg till the pub där Marlisses värdbror Jeremy, REDD, hade en spelning. Det här är Marlisses tredje familj det här året så hon har haft väldig otur när det gäller hennes placeringar tyvärr, verkar dock som hon trivs riktigt bra nu vilket är skönt. Jeremy är i alla fall rappare och håller på att försöka ta sig in i musikbranschen och har var faktiskt riktigt duktigt samt att han har bra kontakter så skulle inte förvåna mig om han lyckas. Föredrar ju helt klart vår svenska House framför rap och hiphop but it's growing on me. Innan det var dags för Jeremy var det en massa andra som körde så Jeremy kom inte upp på scenen förräns klockan var typ 1 men han va grym så var värd väntan. Det var dessutom Jeremys 21årsdag idag samt att de ska släppa några nya musikvideos och sådär så de hade gjort grejen extra stor även om det bara var på en pub med inte sådär jättemycket folk. Både jag, Lara och Marlisse är 18 så vi kommer in även om vi inte kan dricka, de kollade dock inte ens leg så vi hade nog kommit in utan problem även om vi var under 18. Merlisse presenterade oss för Jeremy, hans producenter och de som hade gjort hans musikvideos samt en rappare från Storbritannien så när alla de här människorna blir kända kan jag säga att jag har träffat och kramat dom lol.
 
Nu är det dock dags för mig att sova, tror det var snack om att åka till ett stort mall här i närheten imorgon vilket hade varit ganska nice nu när jag äntligen har fått mitt nya kort och kan köpa allt på den långa listan jag har över saker jag behöver. Borde dock springa och jobba på koreografi inför musikalen men det känns inte lika lockande. Får se hur det bli helt enkelt!
Slänger in två av REDDs musikvideos så ni kan kolla in honom, pussar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0