Take back your mink, take back your pearls

Klockan är nu fem i tolv och jag kom precis ut ur duschen och ska nu sätta mig med läxor. Ganska övertygad om att jag kommer somna innan jag ens kommer halvvägs så i värsta fall får jag ta och göra klart det under lunchen imorgon.
 
Skoldagen flöt på som vanligt med lektioner som gick smärtfritt och en helt okej lunch. Under 3rd hour så sjöng vi upp allihop tillsammans plus hade massagetåg (skojar inte, lätt bästa tiden på hela dagen!) och sedan fick vi som var med i musikalen antingen göra läxor eller ta en nap medans de andra fortsatte jobba med vår nya sång. Älskar Mr Moses, så otroligt skönt det trots att vi fick ligga på golvet. Halvsov i princip alla klasser dock ska jag erkänna, är man trött så är man.
 
Under vår första genomgång på rehearsal idag så hade vi massa söta äldre människor från ett seniorboende som var och kollade, otroligt gulliga var dom verkligen och det märktes att de uppskattade showen vilket var väldigt kul! Vi käkade och gjorde sedan en andra genomgång, båda gick väldigt bra och vi känner oss redo för show på torsdag. Men precis som man märkte tidigare så är det här inte riktigt vår vecka så självklart måste det ju hända något idag också, och den här gången var det stulna mobiler. Tre mobiler blev stulna men tack och lov så var rektorn kvar så de kunde kolla på övervakningsvideon (yes, de har övervakningskameror över hela skolan) så de kunde se vem som hade snott dem. Det var tack och lov ingen i castet utan en freshmen som på något sätt hade kommit in backstage och lyckats ta dom. Men ja, händelserika dressrehearsals so far kan man ju säga!
 
Imorgon så blir vi dismissed from 1st hour klockan 8 då vi ska ha föreställning för en middle school samt några av Dakotas klasser, vi ska inte göra hela showen då den är alldeles för lång utan bara några av danserna och sådär. Behöver inte gå tillbaka till class förräns 11.30 vilket för min del innebär lunch så missar större delen av skoldagen, helt okej för mig! Sedan tror jag inte vi har rehearsal imorgon utan jag kan gå till practice, ska bli skoj att träffa laget igen! Såg dom i söndags men känns ändå som evigheter sedan!
 
När jag kom hem från rehearsals idag såg jag ett litet paket i köket som bland annat innehöll choklad och en teckning från min lillasyster. TACK Johanna, det där gjorde verkligen min dag när jag kom hem och var stört trött! Nej nu ska jag ta och börja med min engelskaläxa så jag kan få lite sömn i natt i alla fall. Hoppas allt är fint med er vänner, pussar!
 
Me and Kate in our Bushel and a Peck costumes, love them and her!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0