Premiärkväll

Så var det dags för det vi i castet har jobbat för sedan september, premiärkvällen för Guys and Dolls! Sån sjukt bra kväll var det verkligen, vi hade grymt kul allihopa och showen gick jättebra.
 
Åkte hem direkt efter skolan för att ta en nap och ladda om innan jag behövde vara tillbaka på skolan vid klockan 5 för att byta om samt fixa hår och makeup. Kvart över sex var vi alla klara och det var då dags för de olika traditioner som de har före varje show. Vi började med att Gino höll ett litet tal och sedan dansade vi loss till Pokémon soundtracket. De berättade inte för oss nya vad traditionerna var så vi hängde bara på och efter Pokémon-dansen sprang alla killar iväg och ställde sig i en rad för att slå på skåpen och efter ett tag sprang vi tjejer efter, och det var här traditionen kom. Vi skulle nämligen springa hela raden ner och slå alla på rumpan för att sedan ställa upp oss längre ner i korridoren och det var då killarnas tur att göra samma sak. Konstig men kul tradition haha! Sedan körde vi bönering samt en ring med Mr Moses, Ms Schmidt och Mr Roman där vi alla fick säga vad vi var mest taggade på inför kvällen. Sedan gick vi och la oss under "the blue lights" på scenen, kramade alla lycka till och sedan var det bara att köra!
 
Lite missöden precis som det alltid blir, en dörr ramlade på scenen, en av våra leads fick ett sammanbrott samt att någon ramlade på scen och skadade knät (knäet??) men de numrena jag var med i gick faktiskt riktigt bra och vi satte alla danser så det var otroligt skoj! Hela kvällen var bara så otroligt skoj, älskar mitt cast och vi har blivit otroligt tighta allihop och vi har så stört kul ihop! Flera av mina vänner från laget var där så gick ut och kramade om dom efteråt och alla tyckte showen var väldigt bra vilket var kul att höra! Min familj var även dom där idag och min värdmamma gav mig blommor, sjukt gulligt av henne verkligen!
 
Efter showen så hade vi after glow med hela castet på Orange Leaf, helt klart bästa stället att ha after glow på! Dom fixade pizza åt oss och sedan fick vi i princip äta hur mycket frozen youghurt vi ville, stört gott! Imorgon har vi after glow på Leo´s och på lördag är det all nighter med både castet, bandet och tech så kommer bli riktigt skoj!
 
Funderar helt seriöst på att skippa skolan imorgon då jag kommer få typ fyra timmars sömn men man missar ju så sjukt mycket här borta om man stannar hemma en dag så får se hur jag gör. Vi får i alla fall hela 3rd hour till att sova (eller ja, göra läxor då jag inte har gjort någonting inför mina klasser imorgon) och sedan åker jag hem direkt efter skolan så hinner sova lite innan det är dags för show igen på kvällen. Nu blir det sova för min del i alla fall, bjuder på tre mobilbilder från kvällen så länge så får ni bättre bilder senare. Har min kamera backstage då jag fotar till yearbook med den så kommer ha en hel del bilder att bjuda på! Hoppas ni har haft en bra dag vänner, pussar!
 
Me and Sarah + Me and Brennan

Bild från after glow @orangeleaf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0