It has been a rough day...

Idag har det varit en riktigt tuff dag under rehearsal av två anledningar. Själva skolan flöt på fint och sedan hade vi rehearsal från 2.30 till 10.20, behöver kanske inte ens säga att jag var d ö d när jag kom hem!
 
Anledningarna till att rehearsal var extra tufft idag var dels att en av våra leads, Gino, har blivit avstängd från skolan i tre dagar. Tack och lov så räknade dom idag så han kommer vara tillbaka i tid till showen på torsdag men han kommer missa alla dressrehearsals vilket verkligen kommer göra det tuffare för honom. Anledningen till avstängningen känner jag inte att jag behöver ta upp såhär i bloggen men jag kan säga att det egentligen inte var något olagligt han gjorde utan det råkade bara gå emot en av skolans alla regler och hemma i Sverige hade det inte ens varit en big deal. Men på ett High School med övervakningskameror och security gards är det tyvärr en annan sak.
 
Den andra anledningen var att en kille från förra årets avgångsklass gick bort igår i en snöskoterolycka. Han var en del i skolans musikaler de åren han gick här och han var även med i skolans band vilket gjorde att många i castet och orkestern kände honom och det var givetvis otroligt tufft för dom under hela dagen. Eric som han hette var fjärde personen från förra årets avgångsstudenter som har gått bort under de månaderna jag har varit här vilket nästan är skrämmande. Det har varit överdoser, bilolyckor och nu då en snöskoterolycka, och det faktum att de alla var i min ålder gör att man verkligen börjar tänka och blir mer tacksam för det man har och de människorna man har omkring sig.
 
Så ja, tuff rehearsal idag som sagt. Det har trots alla motgångar gått riktigt bra och jag tror vi kommer ha en riktigt bra show nu till helgen! Under tiden Gino är borta så har Mr Roman, vår director, hoppat in då han spelade Nathan Detroit i en uppsättning för sisådär 15 år sedan och alltså kan rollen. Det är dessutom han som har blockat i princip alla Nathans scener så han vet hur det ska vara. Är riktigt taggad på show, castet har blivit som en andra familj och vi har så otroligt kul tillsammans, ska bli otroligt tråkigt när allt är över sedan. Men samtidigt ska det bli så otroligt kul att få visa upp alltihop! Ca 15 av mina vänner från cross country kommer och kollar på torsdag, så otroligt glad över att dom är så gulliga och vill komma och kolla!
 
Nej nu ska jag ta och sova, har egentligen en historieläxa som var due för typ en vecka sedan men tror kanske att Mr Moses kommer ge oss tid att göra läxor och sova under 3rd hour så kan förhoppningsvis göra den då. Fattar den inte riktigt så kan se om någon kan hjälpa mig med den också. Ha det fint vänner, se till att ni tar vara på alla ni har omkring er då man inte vet hur lång tid man har. Love you all, pussar!
 
Shoutout to my Amazing family, love and miss you so much <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0