Fråga med ett Svar

Fick en fråga i en kommentar så lägger upp den i ett inlägg som vanligt. Och precis som vanligt är det bara för er läsare att ställa frågor om ni undrar något, är säkert flera av er som är mitt inne i ansökningsprocessen  just nu och jag vet att det är väldigt mycket att fylla i och hålla koll på!
 
Hej!
Är fett sugen att åka till USA ett år. Mitt problem är att jag redan går i ettan och därför måste åka nästa år. Jag vet inte hur jag ska kunna få tag i så mycket pengar på så lite tid. Har du några förslag? (Behöver ju kunna betala av alla avbetalningar så att säga). Grym blogg btw!
För det första så behöver du ju faktiskt inte åka nästa år, jag valde att åka efter trean i stället just för att jag visste att jag inte skulle få ihop pengarna i tid till att åka efter ettan. Kan nu i efterhand säga att det är väldigt skönt att veta att jag bara kommer ha ett år kvar när jag kommer hem, två hade känts väldigt segt! Men om du inte har möjlighet att åka efter tvåan så får du helt enkelt jobba stenhårt de få månaderna du har på dig att betala. Har du ett jobb så försök ta så mycket extra pass som möjligt och spara hela lönen direkt på ett sparkonto så du inte spenderar något av det. Spara så mycket du kan av ditt studiebidrag varje månad och lägg inte ut pengar på saker du kan klara dig utan. Sälj saker på blocket osv som du inte längre behöver, stå på loppis osv. Har du tur kanske du kan hitta några stipendiefonder som tar emot ansökningar vid den här tiden på året. Kanske kan du låna pengar av dina föräldrar och sedan jobba så du kan betala tillbaka det under sommaren. Att få ihop hela avgiften kan nog tyvärr bli ganska svårt, tog ett bra tag för mig, men du kan nog komma en bit på vägen i alla fall under det halvåret du har innan det är dags att åka! Åker du efter tvåan i stället så har du gott om tid på dig att få ihop hela avgiften. TACK så mycket och lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0