A weekend up north

Hemkommen från en helg up north tillsammans med släkten. Blev faktiskt betydligt bättre än jag trodde även om jag gärna hade haft någon dag mer hemma nu innan skolan börjar igen.
 
Att åka up north är i alla fall en väldigt stor grej för de Michiganbor som bor här nere i söder, det är väldigt många som har stugor där uppe och som åker dit över helger och lov och sådär. Bor man i en stad som man gör här i Macomb är det ju deras chans att komma ut på landet med sjöar och skogar.
 
Hursomhelst, 16 personer från släkten var vi som åkte upp för att fira min värdmosters 60 årsdag. Vi hyrde en riktigt fin timmerstuga som verkligen var asmysig, bilder på den ser ni nedanför. Det här kommer låta riktigt konstigt men det kändes faktiskt så sjukt skönt att komma ut i skogen igen, har aldrig tänkt på det innan men nu när jag har bott här utan tillgång till skog har jag faktiskt saknat det! Är ju van vid att ta hunden och gå ut och gå i skogen när jag vill hemma men här i Macomb finns det ingen skog i närheten alls utan det närmsta jag har kommit är när vi har sprungit mellan några träd under xc meets.
 
Under helgen har vi i alla fall spelat spel, lekt lekar, tittat på film, åkt pulka, käkat massa god mat och bara haft det gött. Även om det är ett väldigt stort hopp från mig och mina värdsyskon till värdkusinerna och deras respektive (dom är alla mellan typ 28-35år) så hade vi väldigt kul ihop så det var en bra helg.
 
Känner verkligen inte för att gå tillbaka till skolan imorgon men har ju inte så mycket val. Är i alla fall en del halvdagar och early dismissals framöver nu så förhoppningsvis går det ganska fort! Dessutom är det bara fyra veckor kvar tills jag åker till HAWAII! Så taggad! Sedan är det en vecka och sen får vi spring break så det kommer gå fort nu, vilket literally is freaking me out. Har så mycket kvar att göra och det känns som om tiden bara kommer flyga iväg nu! Hemresan kommer komma alltför fort.
 
Aja nu ska jag ta tag i lite läxor jag hade över lovet (läs ignorera läxorna och titta på A Walk to Remember) och ladda inför kommande skolveckan. Hoppas allt är bra med er finingar, pussar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0