Frågor och Svar

Dom flesta av frågorna som har ramlat in den senaste tiden har jag svarat på i kommentarerna, här kommer dock några stycken bara för att få lite liv i bloggen. Jobbar på årsresumen och videoblogg kommer, har dock tagit sönder camen på datorn så får se när jag kan fixa det! Fortsätt ställa frågor hörni!
 
Hur mycket kostade Hawaii resan?
Om jag minns rätt så kostade själva resan typ $1100 och flygbiljetterna $1400 eller något sådant, inte helt säker dock. 
 
Vad skulle i göra annorlunda om du kunde göra om ditt år i USA?
Helt ärligt så vet jag inte vad jag hade kunnat göra annorlunda, är så sjukt nöjd med hur mitt år blev och jag fick vara med om så otroligt mycket och träffa så grymt härliga människor. Var engagerad i skolan precis som jag ville och fick resa och se 3 av dom 4 ställena jag hade som mål att besöka under året så kan inte vara mer än nöjd! Enda är väl i så fall att jag hade kunnat byta familj tidigare då jag kände väldigt tidigt att det inte var rätt med den första familjen.
 
 
Hej tänkte bara fråga lite snabbt; 
Du sa att det skulle kosta ca 100000kr på att åka på ett utbytesår.. 
Hur gjorde du innan resan till USA för att tjäna ihop alla pengar? Hur många år sparade du? 
Tacksam för svar :)
Jag jobbade på McDonalds och sparade all min lön därifrån samt att jag sparade ca hälften av studiebidraget varje månad och jobbade extra hos pappa ibland. Bestämde mig för att jag ville åka två år innan jag kom iväg och det var ju då jag började spara, större delen av pengarna kom ju dock från McDonalds där jag började i april året innan jag åkte och sedan jobbade jag där fram till juli det året jag åkte iväg, så jobbade där i lite över ett år. Och nu är jag faktiskt tillbaka där igen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!

Måste ju säga att jag gillar din blogg massor :) Har lite frågor så kör de direkt:

Hur var det för dig med aktiviteter som teater, kör och cross country. Hade du erfarenhet av det innan eller gick det bra ändå? Var det svårt att komma med i musikalen? Det måste ha varit så häftigt att vara med i en muskial! :D

//lite oroad av att det ska vara höga krav

Svar: Cross country kan jag ju inte säga att jag hade erfarenhet, har sprungit lite då och då hemma men var verkligen inte i form när jag kom dit över huvud taget. Men det gick ju riktigt bra för mig sen så det gjorde inte så mycket! Musikalen var det ju tryouts och så till och tror att det var ganska många som inte kom med, vet inte om dom var lite snälla mot mig för att jag var utbytesstudent eller om dom faktiskt tyckte att jag var en duktig dansare men har aldrig dansat i mitt liv så är ju inte jättebra. Har dock sjungit hela mitt liv, både i kör och sen tagit privata sånglektioner så det kan jag ju. Musikalen var verkligen asrolig att göra så får du chansen tycker jag helt klart du ska försöka komma med! Hur stora kraven är beror nog på hur stor skola du går på och hur stort cast dom letar efter men det kommer säkert gå asbra för dig! :) Lycka till!
Sara Tyngel

2014-08-20 @ 23:51:41
URL: http://livetsomjenny.devote.se
Postat av: Jenny

Åh, känns bra att man inte behöver ha massa erfarenhet av allting. Är aspeppad på att testa massa grejer, och jag har alltid velat vara med i en musikal så det måste jag ju försöka komma med i!! :))

Svar: Grejen med ett utbytesår är ju att man ska prova massa nytt så bara kör, musikalen va verkligen askul så den tycker jag helt klart att du ska försöka komma med i!
Sara Tyngel

2014-08-28 @ 14:57:25
URL: http://livetsomjenny.devote.se
Postat av: Klara

Hur lång tid tog det för dig att från att ha varit på intervjun med YFU till att du blev accepterad? Och kommer det på brev eller mail?

Svar: Alltså det var ju två och ett halvt år sen så jag kommer inte ihåg hur det var över huvud taget! Tyvärr!
Sara Tyngel

2014-08-30 @ 13:04:52

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0