Track Meet

Promposal @Dakota före vårt meet, Madi och hennes pojkvän

Tredje track meetet inom en vecka nu, hate running! Missar de två kommande dock då jag har orientation på lördag och sedan States med choir på torsdag.
 
Började ju dock med en dag i skolan som var lika seg som vanligt, älskar dock 3rd hour choir då vi håller på med så otroligt grym musik inför vår vårkonsert. Vi kommer bland annat göra ett Titanic medley och det är så stört grymt verkligen, älskar att sjunga det! Men annars var dagen otroligt seg, vi började med vårt senior project i går i princip och jag ligger redan efter så det känns ju bra.
 
På väg ut från skolan till the stadium så gick jag förbi Madis pojkvän som stog i en kartong med en ballong i handen som det stog prom på. Madi syntes inte till någonstans så jag skyndade ut till the stadium för att se om hon redan var där, hon är på sjukhuset de sista timmarna på dagen så hon brukar komma tillbaka tidigare. Insåg dock att hon hade haft med banquet och skulle inte komma tillbaka förräns senare, så gick tillbaka till Devon för att se till att han visste det. Slutade med att jag fick smsa Madi för att se till att hon kom in i skolan när dom kom tillbaka så att Devon kunde prompose, hon hade nog redan räknat ut att det var något sånt på gång dock. Men efter att Devon hade stått totalt 45 minuter i den där kartongen kom äntligen Madi och han kunde äntligen klättra ut. Otroligt gulligt verkligen, älskar amerikanska promposals!
 
Meetet då, var så stört blåsigt idag så ingen gjorde särskilt bra ifrån sig. Gick i princip runt och frös hela dagen trots två hoodies och att stå i bara jersey innan racen var hemskt. Sprang 1600m, 800m och 4x400m och det gick väl okej även om jag gärna hade gjort bättre. Vinden var som sagt hemsk och ingen sprang särskilt bra tider, hade inte särskilt mycket tid imellan eventen heller så är glad att jag fick dom tiderna jag fick. I 4x400 hade vi 12 tjejlag och ännu fler killag, Romeo hade inte ett enda i tjejernas race så kändes så stört ovärt och ingen gick direkt in för det. Både tjejerna och killarna vann meetet dock vilket för killarna inte har hänt på flera år då deras distance killar är helt grymma så tror speciellt coacherna var riktigt nöjda.
 
Kom hem strax före klockan 8 och var då sjukt trött så har bara slappat och tittat på OTH och taggat inför ännu en skoldag imorgon. Borde försöka komma ikapp med engelskan men är alldeles för trött för det idag, så tar det någon annan gång. Hoppas ni har haft en bra dag vänner!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
jag har precis fått min placering och jag tänkte att jag skulle skicka ett mejl till familjen men jag har ingen aning om vad jag ska skriva. Några tips??

Svar: Åh gud vad kul, grattis!! Alltså min värdmamma ringde upp mig innan YFU ens hade meddelat att jag hade fått placering så jag behövde aldrig skriva det där första mejlet, men det jag hade gjort är att jag hade börjat med att tacka för att de tar in dig i deras familj för ett helt år, det är trots allt en stor grej. Och ställ sedan frågor om allt det du undrar över, hur familjen ser ut, om dom har några djur, hur stor staden är, hur är skolan osv osv.
Sara Tyngel

2014-04-23 @ 13:54:56

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0