Glad Påsk!

Glad Påsk till alla er finingar hemma i Svealandet!
 
Min påskdag började på morgonen med easteregg hunt samt att vi fick leta efter våra easter baskets. 50 små ägg hade gömts runtom i huset och det är nog tur att vi hemma bara letar efter ett ägg för jag var inget vidare bra på att leta. Tror jag hittade 10 ägg medans Michael och Lauren hittade de andra 40. Min basket hittade jag i alla fall, fylld med gott samt löparshorts, presentkort och lite annat, så sjukt tacksam för min fina och snälla värdfamilj!
 
Min värdmamma frågade sedan om jag vill hänga med henne till kyrkan innan vi gick ut för lunch så vi åkte till en kyrka dom inte hade varit i innan för att se hur det var. Min värdfamilj är katoliker så för dom var det väldigt olikt, för mig kändes det som ungdomsmötena vi har i kyrkan där hemma. Dom började med att sjunga en remix av Don't You Worry Child med Swedish House Mafia och det kändes nästan som att vara på konsert. Riktigt bra vart det i alla fall!
 
Efter det åkte vi till en golfklubb där vi käkade lunch tillsammans med släkten och sedan åkte vi vidare till grandma and grandpa för fika. Kom nyss hem och jag borde väl egentligen plugga men jag är verkligen så stört skoltrött så det går riktigt segt. Att veta att det jag gör inte spelar någon roll gör det hela ännu svårare. Särskilt när det fortfarande är ca 15 grader ute trots att klockan snart är 7 och solen skiner, tror det ska bli 23 grader imorgon och det är så otroligt skönt verkligen! Tillbaka till skolan ska vi ju dock och det kan jag inte direkt påstå att jag ser fram emot.
 
Hoppas ni har haft en härlig påskhelg finingar! Nedan har ni lite bilder från när vi målade påskägg med familjen igår kväll samt min easter baskets och några easter eggs. Pussar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0