YFUs Arrival Orientation

Me and my beautiful Swedes Josefine and P-J
 
Idag var jag alltså på YFUs Arrival Orientation, och jag måste säga att jag blev väldigt besviken. För fy vad långtråkigt det var! Var mest sitta och lyssna på samma information som vi fick i Sverige och höra på en massa saker som vi can´t or should do för att vara en så bra utbytesstudent som möjligt. Men arrival ska tydligen vara den tråkigaste så hoppas att de andra vi har under året blir roligare!
 
Var i alla fall väldigt kul att träffa en massa utbytesstudenter, även om man inte direkt hade så mycket tid att snacka då det mest var sitta och lyssna hela tiden. Josefine åkte med mig och Gigi dit och där träffade vi även på P-J som också är från Sverige, otroligt härlig kille som jag snackade lite med på PDO så var kul att träffa honom igen! Han har fått placering i Yale vilket ligger ungefär en timme härifrån. Så jag, Josefine och P-J fuskade lite och körde lite svenska i mellanåt, engelskan känns fortfarande ovan så var väldigt skönt att snacka lite svenska faktiskt. Träffade även två väldigt härliga tjejer från Japan och Finland som jag snackade med under lunchen. Annars så var det mest tyskar faktiskt, och då snackar vi mycket tyskar! I min grupp på 11 personer var det 6 tyskar och så såg det ut i alla fyra grupperna. Man märkte även en väldigt stor skillnad på engelska beroende på vart man kom ifrån och hur länge man har varit här.  Jag är glad att min engelska var så pass bra redan när jag kom så jag hade lätt att kommunicera, märktes att en del har väldigt svårt med det och det måste vara frustrerande.
 
När vi kom tillbaka till Macomb åkte vi med hela familjen för att äta på Red Lobster vilket var otroligt gott! Första gången jag käkade hummer, och jag som älskar fisk och skaldjur tyckte det var helt underbart. Kvällen har sedan hela familjen ägnat i soffan framför Avatar, mysig avslutning på lördagen. Nu är jag helt slut som vanligt, vet inte varför det här landet gör mig exhausted varje kväll. Det blir i alla fall sängen för mig nu, morgondagens planer tar vi i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0