Två frågor och svar

Fick två frågor i kommentarer som jag tänkte ta upp i ett inlägg. Älskar att svara på frågor så bara ös på om det är något ni undrar över!

Hej Sara! Hoppas du har det grymt!:D Undrar bara om du har haft någon hemlängtan än så länge? I så fall hur har du "tacklat den"? Är du en senior eller junior? Jätte roligt att få följa ditt år, superfin blogg:)    Jag har faktiskt inte haft någon ordentlig hemlängtan än vilket jag är väldigt tacksam över. Klart att man saknar familj och vänner där hemma men än så länge är det inte så pass mycket att det har blivit jobbigt. Brukar försöka hålla mig sysselsatt och verkligen leva här borta i stället för att fokusera på hemma. Jag är faktiskt en sophmore, i alla fall på papper och på mitt ID kort. Detta enligt en lag i Michigan, men skolan behandlar mig som senior ändå. Vilket innebär att jag tar seniorklasser, kommer få gå på prom och ta graduation. Åh tack så mycket!!          
 
Hittade din blogg förra veckan, älskar att läsa om ditt liv i USA.  Är YFU ett bra företag att åka med? Har du hört ifall folk har haft problem med deras värdföräldrar eller med YFU?
Tack, älskar dig blogg förresten! Kram Celina.
Jag är riktigt nöjd med YFU som organisation och kan varmt rekommendera dem! Är väldigt nöjd med arbetet i Sverige och har än så länge bara upplevt arbetet här i USA som positivt. Av alla bloggar jag har nördat innan jag åkte hit så har jag faktiskt inte hittat en enda som har varit missnöjd med YFU vilket var en av anledningarna till att jag valde dem, fanns inga "skräckhistorier" som man kan hitta bland andra organisationer. Har inte hört om några riktigt dåliga familjer men klart att alla familjer och studenter inte passar ihop, men har aldrig hört om någon som har haft problem med att byta om det är så att de har velat det. Åh tack, kul att du gillar den!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0