My Weekend


 
Hemma efter en helg i familjens stuga som ligger tre timmar härifrån ungefär. Har inte funnits sådär jättemycket för mig att göra men jag har läst, tittat på film och haft några riktiga sista slappardagar på sommarlovet. Kelton, Kevin och Adam var ute och fiskade i princip hela tiden och jag hängde med ut en gång, lyckades dock inte fånga någon fisk men är lika glad för det! På lördagen åkte jag och Gigi till Grand Rapids, en större stad som låg i närheten, för att klara av lite shopping inför skolstarten. Lättare sagt än gjort faktiskt med tanke på att jag behövde ha skolans dresscode i bakhuvudet hela tiden. Inget transparent, måste täcka axlarna, inte visa magen osv osv. Hittade lite iaf, måste köpa några koftor eller något så jag kan använda alla linnen jag har i skolan också. Nästa problem kommer dock att vara byxor! Med mitt sår kan jag nämligen inte ha jeans just nu (måste ha nån kräm på den som jag helst inte vill ha över hela insidan) och shortsen jag har är för korta egentligen. Har dock ett par som jag hoppas dom godkänner, och annars får jag väl köra på "jag är utbytesstudent"-kortet eller nått ;)
 
Gjorde även köttbullar med sås och potatis till familjen + deras två vänner som bodde med oss i stugan, blev helt okej med tanke på att det var första gången jag gjorde det själv. Blev dock inte så mycket smak på köttbullarna men det fixar jag till nästa gång! Vi hade även varit på World Market när vi var i Grand Rapids så jag kunde bjuda dom på svenskt knäckebröd, otroligt gott efter allt vitt bröd dom har här! Fick även smaka på McDonalds för första gången sen jag kom hit, har försökt undvika det där stället efter att ha jobbat där varje helg i över ett år. Smakade verkligen precis som hemma!
 
Imorgon är det äntligen dags för mig att börja skolan! Antagligen första gången jag är riktigt taggad på att börja skolan, men High School är ju något helt annat än skolan där hemma. Har alltså skola 7.15-14.11 och sen practice 14.30-16.30, fullsmockade dagar nu när terminen börjar med andra ord!
Nu är det nästan dags för mig att sova, Katelyn hämtar mig tidigt imorgon så vi kan kolla om vi lyckas få upp mitt skåp och så jag hittar mitt homeroom och sådär. Pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0