Min helg

Åh vad dålig kvalité det blir när man laddar upp på bloggen! Bilder på värdfamiljen + Adam i alla fall.
 
Blev ingen uppdatering i lördags då vi var hos några vänner till min värdfamilj och jag inte orkade blogga på kvällen när vi kom hem. Bilderna ovan är ifrån dagen. Som ni ser börjar det gå mot höst även här i Michigan, men även om det var lite kyligare idag så ligger det fortfarande runt 18-23 grader här borta!
 
Ida har det i alla fall varit full rulle hela dagen. Började men en frukost på Pancake Factory tillsammans med min värdfamilj, min area rep Denise samt hennes två utbytesstudenter Lara och Jacob från Spanien och Danmark. Väldigt trevligt var det, körde på tunna pannkakor (här kallas de crepes) med jordgubbar och grädde, smakade precis som svenska och det var så stört gott!
 
Efter frukosten åkte vi och hämtade upp Adam för att sedan åka till en stor farm för att plocka äpplen. Otroligt stort ställe med alla möjliga äppelsorter och de odlade även paprika, pumpor, broccoli osv. Fanns även massa hallon vilket jag åt av tills jag fick ont i magen, otroligt gott var det!
 
Hemma igen blev det ett skypesamtal med familjen hemma i Svealandet och fick även in ett kort samtal med mormor och morfar som hälsade grattis på födelsedagen i försgott, kommer inte hinna snacka något med dem i morgon så vi tog det idag i stället. Otroligt kul att prata med min lillasyster, henne kan jag inte ha kontakt med via viber eller facebook så var längessen jag snackade med henne. Hon berättade i alla fall att hon försöker läsa min blogg ibland så Johanna om du läser det här, jag saknar dig! Och resten av släkten där hemma med såklart!
 
Har försökt ägna kvällen åt plugg, men då jag inte har haft något plugg sen jag kom hit var senaste gången jag behövde plugga i typ maj så jag har i princip glömt bort hur man gör vilket gör att det har gått riktigt långsamt. Gå utan plugg i flera månader och sen behöva göra massor på en gång är inte särskilt lyckat. Nu ska jag i alla fall bara se till att få klart den där jobbiga engelskauppsatsen, sen blir det dusch och sängen för att tagga min födelsedag i morgon. Känns inte riktigt som samma sak när man inte är hemma med familjen men att fylla 18 är ju alltid något!
Hoppas ni har haft en grym helg, pussar!

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej Sara :)
Stort grattis på din födelsedag !

Nu är det morgon här och när jag käkar frukost så har det blivit en vana att läsa din blogg :) så trevlig start på dagen!

Ha det så gott
Kram Ann

Svar: TACK så mycket Ann! Hälsa hela familjen och bäbisen i magen, stor kram!
Sara Tyngel

2013-09-23 @ 07:52:17
Postat av: Terri

Stort Grattis på din stora dag idag!!!! Många kramar från Terri & Bengt

Svar: TACK så mycket Terri! Stor kram!
Sara Tyngel

2013-09-23 @ 08:27:05

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0