Homecoming + Teampictures + Frozen youghurt

Mobilbild på ett svettigt gäng på Orange Leaf. Haley, Kaitria, Lauren, Robert och Monica, härliga människor det där!
 
Vet helt ärligt inte hur jag ska kunna gå tillbaka till min vardag när jag kommer hem, här är det fullt upp med roliga saker hela tiden och jag älskar det!
 
Kan börja med att berätta vad som hände på morgonen precis när vi kom fram till skolan. Travis backade in på vår infart idag vilket han aldrig brukar göra annars vilket jag tyckte var lite konstigt men inte kommenterade. Varför han gjorde så fick jag dock svar på när vi kom fram till skolan. När jag har gått ur bilen sa han "Sara there´s something on my car, can you come and look?". Gick runt bilen och på sidan han hade gömt för mig när han backade upp på infarten stog det "Kommer du att gå på hemkomstdansen med mig?", fint översatt med hjälp av Google Translate! Sjukt gulligt! Så vi ska gå som vänner tillsammans med några andra i en XC grupp så tror Homecoming kommer bli stört kul faktiskt!
 
Skolan flöt på som vanligt utan att något särskilt hände, hade otroligt kul under nästan alla lektioner precis som vanligt! Tänkte skriva ihop ett inlägg om den amerikanska skolan så snart jag får tid, det är en otrolig skillnad mot den svenska skolan jag är van vid!
 
Efter skolan och före practice var det dags för teampictures med XC laget. Innan fotografen kom som tog de professionella bilderna så tog Timpa lite alla möjliga bilder både individuellt, med de olika årskurserna, syskon och alla möjliga bilder man ville ha. Hoppas han kommer mejla bilderna eller lägga upp dom på hemsidan eller något, vore kul att ha! Sen tog vi även seriösa bilder med hela laget som kommer sättas upp i idrottsdelen i skolan. Fick även reda på att laget har ett smeknamn på mig då det finns en till Sarah i laget, nämligen Sweedy. Något dom har använt när dom har pratat om mig men inte till mig haha, så jag visste inte om det. Efter bilderna var tagna så var det dags för practice och då det var nästan lika varmt idag som igår så var det inte kul att springa kan jag säga!
 
Efter practice åkte jag och ett gäng härliga människor till Orange Leaf för att käka frozen youghurt. Var bara andra gången jag åt det sen jag kom hit och det är verkligen så stört gott!
 
Kom hem och fick äntligen hoppa in i duschen som för en gångs skull var varm, vi har haft lite problem med varmvattnet det senaste så har blivit några kallduschar. Fick en varning på mobilen om stormen som skulle komma och de uppmanade alla om att gå inomhus på en gång. Stormen var ett vanligt oväder med åska och blixtar, men sådana oväder här är inte riktigt samma sak som i Sverige utan betydligt värre!
 
Idag är det även 9/11, alltså den 11 september och 12 år sedan terroristattackerna. Trodde det skulle uppmärkas mer än det gjorde under dagen, men under 6th period hade vi i alla fall en tyst minut för att hedra offrena för attentaten. Var dock mer 5 sekunder än en minut men var i alla fall någonting. Kul grej som hände innan practice som har med skolan att göra är att två tjejer i laget vid två olika tillfällen hade hört folk i korridoren prata om "den svenska tjejen". Haha man får mycket uppmärksamhet som utbytesstudent vilket känns både konstigt och kul!
 
Nej nu ska jag sova, lika trött idag som igår känns det som! Stor kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0