Yearbook conference + XC Race

Alltså ja, kvalitén på den här mobilbilden är ju inte den bästa men finaste varsity-tjejerna plus Kayla, vår snabbaste tjej som tyvärr är skadad för tillfället. När vi har race på en skoldag klär hela laget upp sig, enda dagen man får se alla i något annat än tights, crewnecks och basketshorts haha!
 
Jag vet att jag säger att jag är stört trött varje kväll men idag är jag verkligen död! Hade bara första lektionen i skolan idag som sagt innan vi åkte till the yearbook conference och fyy vad långtråkig den var! Han sa visserligen en del kul saker som vi ska försöka få in i vår yearbook men överlag så var den riktigt tråkig och i princip hela vår klass satt och sov, men ja det var ju något annat än skola i alla fall. Blev dock väldigt trött i huvudet av att behöva sitta och fokusera på vad han sa i flera timmar.
 
Tillbaka på skolan bjöd Ms Wagner hela klassen på pizza (stort tips, käka inte pizza samma dag du ska springa ett 5km race!) och sedan chillade vi bara i cafeterian till klockan ringde då ingen ville gå till sista lektionen. Klockan 3 hoppade girls and boys varsity på bussen för att åka mot racet, JV väntade lite då deras race skulle starta ganska sent. Idag var det ett jamboree vilket innebar att varje lag kunde ha 11 löpare i varsity i stället för 7 som det är i vanliga fall. Vi tjejer var dock bara nio då vår snabbaste tjej är skadad och en annan tjej inte mådde speciellt bra.
Jag sprang mitt näst bästa race för säsongen trots pizza i magen som var nära att komma upp igen när vi gjorde vår cool down efter racet, klarade mig dock undan det tack och lov! Riktigt blåsigt var det dessutom idag då vi sprang precis bredvid en sjö så vi hade motvind en stor del av banan vilket gör att jag trots allt är ganska nöjd med min tid. Var inte långt ifrån mitt pr från i lördags och nu har vi inget race förrän nästa lördag då vi har ett viktigt county meet så nu ska jag se till att köra riktigt bra på träningarna så jag kan göra ett bra race nästa helg. Första gången jag är riktigt taggad på ett meet skulle jag tro haha!
 
En sak jag precis kom och tänka på är att jag inte har den blekaste aning om vilken vecka det är nu haha! Hemma är det väldigt stor fokus på veckorna när det gäller skolan men läxor och lov osv, här snackar man mer om datum. Så om någon kan upplysa mig om vilken vecka det är skulle det uppskattas!
Nej nu är det dags för mig att sova och tagga att gå upp klockan 5.30 imorgon, Pussar!

Kommentarer
Postat av: Johana

Vi är vecka 40 tror jag! Älskar din blogg! :)

Svar: 40 redan?! Oj, tiden går fort!! Åååh TACK så jättemycket, gud va glad jag blir!! :)
Sara Tyngel

2013-10-02 @ 17:20:13
Postat av: Amanda

Hahaha här hemma är det vecka 40 och jag har bara två och en halv vecka kvar på praktiken! Sen är det höstlovet som är välbehövt!! Hoppas du har det kanon!!! Puss och kram

Svar: Haha tack, jag har verkligen ingen koll! Åh höstlov, kommer sakna det alltså!! Thanksgiving break är inte lika långt och det är mycket senare! Jag har det verkligen så stört bra här borta :D Pussar och kramar!!
Sara Tyngel

2013-10-02 @ 20:11:02

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0