What the mind can conceive, it can achieve.

Slappare dag än vanligt i skolan idag måste jag nog säga! Fortsatte med XC sidorna i Yearbook, deadline är på fredag och jag har inte ens börjat skriva på sidorna än, känns ju bra! Både 3rd and 4th period bestod av kör då vi fick skippa lektionen 4th hour och i stället ha rehearsal tillsammans med bandet och Mixed Varsity inför konserten imorgon. Vi kommer nämligen köra två låtar tillsammans med båda varsity körerna och vi har inte övat tillsammans eller med bandet än så vi fick köra det idag i stället. Bytet gjorde också att vi alla fick A-lunch så vi satt och käkade tillsammans i körsalen, riktigt mysigt!
Under 5th hour höll jag på och somna som vanligt, tråkigare lärare än Mr Dulac får man helt seriöst leta efter. I 6th hour körde vi lekar och hade kul, otroligt härlig klass verkligen. Fick även under den lektionen veta att Mr Tempio, min US History lärare, brukar prata om mig på sina andra lektioner. Haha känns otroligt konstigt att veta att folk pratar om en, gäller både elever och lärare.
 
Efter skolan var det dags för practice, dock var alla Sophmores och Freshmens iväg på ett meet så vi var inte särskilt många kvar och tränade vilket dock var ganska gött. Fick skjuts hem av Haley som vanligt och har sedan ägnat kvällen åt att titta på det nya Pretty Little Liars avsnittet (så.stört.bra) och pluggat. Kommer aldrig mer klaga på den svenska skolan när jag kommer hem, här kan vi få en uppsats på måndagen som ska lämnas in på lektionen på torsdagen. Vad hände med att ha fyra veckor på sig att skriva??
 
Konsert imorgon som sagt vilket innebär att vi måste ha på oss våra kör-polos i skolan för att typ göra reklam eller något. Kommer bli stiligt! 
Fixade ihop filmen från footballsmatchen innan och den håller på och laddas upp på youtube så den kan jag nog få upp under morgondagen. Nu måste jag sova om jag inte ska somna under 1st och 5th hour i skolan imorgon (vilket jag kommer göra i alla fall), Pussar! 
 
Svar på en fråga jag fick tidigare i veckan, ledsen för så sent svar!
Hej!
Jag hare några frågor, visst betalade du din resa själv?
Ifall du gjorde det hur länge tog det för dig att samla ihop alla pengar? Hur länge jobbade du osv? 
Åkte du "direkt" efter 9 eller när åkte du?
Förlåt ifall de blev många frågor!
Älskar din blogg, inspirerar verkligen!
Det stämmer att jag betalade mitt år själv. Har ett ganska långt inlägg om hur jag gjorde för att få ihop pengarna som du kan hitta här om du vill ha mer detaljer men kort sagt så kan man väl säga att det tog två år, även om jag fick ihop större delen av pengarna genom att jobba på McDonalds från mars 2012 till juli 2013. Jag åkte efter mitt andra år på gymnasiet. TACK, gud vad glad jag blir!
 
Jag och finaste Haley under the homecoming-game, love that girl!

Kommentarer
Postat av: Alice

Hej!
jag har precis fått veta att jag har blivit antagen av YFU som utbytesstudent till USA nästa år.
hur är YFU när man väl är i USA? är du nöjd med dom? är du nöjd med din världfamilj? tack för en motiverande blogg!

Svar: Åh vad kul, GRATTIS! Du har något otroligt kul framför dig kan jag garantera!Jag är väldigt nöjd med den lilla kontakten jag har haft med YFU USA. Var lite besviken på vår arrival-orientation men verkar mest vara våran som var tråkig, kompisar i andra stater har haft betydligt roligare. Annars har jag en helt underbar area rep som verkligen är mån om mig och hör av sig någon gång i veckan för att se hur allt är. Helt ärligt så trivs jag inte särskilt bra i min värdfamilj. Min värdbror är riktigt go och min värdpappa är okej men jag och min värdmamma går inte ihop över huvud taget. Anledningen till att jag inte skriver något om det här på bloggen är för att min värdmamma läser den och jag vill inte att hon ska ha mer anledningar till att klaga på mig än hon redan har hittat på. Har velat fram och tillbaka över om jag ska byta eller inte i över en månad nu, och här kan jag helt klart säga att min area rep har varit riktigt bra och verkligen försökt hjälpa till för att stötta och hitta lösningar. Har dock fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska göra... Kul att du gillar bloggen!
Sara Tyngel

2013-10-23 @ 14:20:03
URL: http://www.aec.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0