Racing + Kändisar + Teamdinner

Nu är hösten verkligen på väg här i Michigan, fy sjutton vad kallt det var under racet idag! Kylan gjorde dock att många sprang bra och de flesta fick nya pr, så även jag faktiskt även om min fot gjorde fruktansvärt ont under hela racet och jag vet att jag hade kunnat göra ännu bättre om jag bara hade kunnat träna ordentligt senaste veckan. Hade i alla fall en bra tid för min första mile och fick en sluttid på 22.40, 9sekunder snabbare än mitt förra pr. Vet inte riktigt hur det gick för lagen då det var ganska rörigt under prisutdelningen men vet i alla fall att JV killarna vann sitt race precis som förra veckan! Vet inte riktigt vad min placering blev heller men jag tror jag klarade topp 20 i JV racet vilket känns ganska bra då det var någonstans mellan 100-200 löpare, har inte koll på exakta siffran. Blev en medalj på det i alla fall så nu har jag två fina medaljer här hemma!
 
En annan sak med vädret är att jag såg att det skulle komma snöblandat regn nu i veckan och jag hoppas verkligen att det inte stämmer (iphone-vädret är ju inte jättepålitligt direkt) för jag har inga varma kläder med mig! Har inga vinterkläder alls och har dessutom inte särskilt varma kläder jag kan ha på träningarna heller så måste se till att köpa det så snart som möjligt. Vädret är verkligen konstigt här, förra helgen hade vi 24 grader och sol och nu i veckan ska det alltså bli runt 7 grader vissa dagar med under nollan en del nätter.
 
Kul sak som jag glömde nämna om matchen igår är att Eminem var där! Han bor nämligen i Macomb och hans dotter går på Chippewa, faktum är att vi för några veckor sedan sprang förbi stället där de bygger hans exfrus nya hus och Jill sprang in på byggarbetsplatsen för att låna toaletten. Finns alltså kändisar även här i Macomb!
 
Snart kommer Marah och hämtar upp mig för teamdinner hemma hos Jimmy, kommer nog bli lika kul som vanligt kan jag tänka mig!
 
Bild i repris från förra gången vi sprang på samma bana, dock i lite bättre väder den gången!

Kommentarer
Postat av: Joanna

Hur mycket kläder och andra saker hade du med dig när du åkte till USA? :)

2013-10-20 @ 08:37:24
URL: http://Joanna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0