Pep-assembly + Homecomingparade + Homecoming-game

Funderade ett tag på hur jag skulle göra för att det här inlägget skulle bli så otroligt långt men då jag är stört trött och ska upp igen om sju timmar och orka med en fullsmockad dag så kör vi hela dagen med text och bilder på samma gång!
 
Det började under 1st hour då det var dags att rösta för årets homecoming king and queen. Totalt var det 20 personer med i homecoming court, 10 killar och 10 tjejer. 2nd, 3rd and 4th hour var sedan som vanligt men 5th and 6th hour var bara 15 minuter långa då vi sedan skulle gå till the gym för att ha ett pep-assembly inför kvällens match. I princip alla elever var klädda i sina färger och varje grade hade sin egen läktare där man stog och cheerade. Under assemblyt så framträdde jv och varsity lagen i dans samt jv och varsity lagen i cheerleading, några i the marchingband hade en uppvisning och sedan hade de tävlingar mellan sophmores, juniors och seniors. De som var med i court hade också en dansuppvisning samt att mina senior i mixed choir sjöng nationalsången. Riktigt amerikanskt var hela grejen verkligen och det kändes som att vara med i en film!
 
Efter assemblyt hade vi träning och sedan åkte jag hem en kort sväng innan det var dags att åka för att kolla på homecoming-paraden tillsammans med Lauren, Kaitria, Robert och Monica. Alla som var med i Court plus en del av skolans sporter och klubbar var med och gick så det var skoj att titta på! De andra drog sig sedan vidare till teamdinner som coacherna hade enbart för att de inte ville att vi skulle gå på matchen men det gjorde jag ändå så jag traskade vidare till skolan där jag mötte upp några vänner från choir som hade gått i paraden och som jag satt med under matchen.
 
Footballsmatchen var mot Ford High School och vi vann riktigt stort! Vi är obesegrade den här säsongen än så länge vilket är väldigt skoj, ska verkligen försöka gå på de matcherna vi har kvar nu då det är så otroligt härlig stämning på dem! I halftime var det uppträdande av varsity lagen i cheer och dans samt att det marchingband hade uppvisning och sedan var det äntligen dags för kröning av Dakota High School´s Homecoming King and Queen 2013. Efter att ha presenterat alla som var med i Court var det dags att avslöja vinnarna och jag blev otroligt glad när min vän Zack blev krönt till Homecoming King, han förtjänar det verkligen! Queen blev en tjej som heter Alexandra, henne har jag aldrig pratat med så har ingen koll på henne tyvärr.
 
Försökte göra en hyffsat kort sammanfattning av denna dagen, nu ska ni bara få se en bildbomb också! Orkar inte tömma mobilen på bilder just nu så bilder från skolan och pep-rallyt kommer senare! 
 
Austin och hans fina date i homecomingcourt
Finaste Haley och Joe
Montana och Mike
Härligaste King Zack och Queen Alexandra
Årets king and queen tillsammans med förra årets vinnare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0