Hump Day!!

Selfies är något man tar hela tiden här borta så här har ni tre fina selfies på mig, Al, Tara och Lana!
 
Varje onsdag går folk runt och ropar "guess what day it is?? HUMP DAY!". Kommer från reklamen som jag slänger in här nedanför, haha älskar kamelen! Liten random information om amerikanska ungdomar haha!
 
Precis hemkommen från en grym teamdinner, precis som vanligt. Kommer verkligen sakna dom när säsongen är slut! Kommer garanterat fortsätta hänga med många av dom men kommer inte vara samma sak när inte hela laget är med.
 
Imorgon är det säsongens sista morningpractice men jag känner inte för att gå upp klockan 5 så det blir ingenting med det! Innebär dock att jag får ta den ack så underbara skolbussen till skolan imorgon men det känns ganska värt.
 
Nu ska jag bara se något serieavsnitt och sen blir det sängen för min del. Vet att det var några frågor bland kommentarerna, svarar på dom imorgon tänkte jag! Är det någon annan som har en fråga kan ni slänga in den så svarar jag på den imorgon också.
 
 

Kommentarer
Postat av: anonym

Har lite frågor då jag funderar på att också åka som utbytesstudent. Vet du hur man kan på något sätt veta att man är "redo" ? Funderar på att åka nästa år (efter tvåan) men är inte helt hundra på att jag är redo för allt vad ett utbytesår innebär, hur jag ska klara av det, trots att det är något som verkar kul. Ska man bara känna det eller ska man ta steget iallfall? Har stor beslutsångst om jag ska åka eller inte.

Sen undrar jag också om du kan du ge tips om ansökningsprocessen t.ex om det personliga brevet?? Vad du tänkte när du satt på planet, vad har du för regler, från organisationen, hemma och på skolan? Hur skiljer sig ungdomarna där från i Sverige? Svenska vs amerikanska killar?
Ursäkta för så många frågor! Hoppas du orkar svara!
Kram

2013-10-03 @ 10:45:40
Postat av: Amanda

Hej!
Du skriver inte om mat lika mycket som vissa andra utbytesstudenter gör känns det som. Jag får en känsla av att du äter nyttigare än andra, tror du att det är så? Och hur ser du på kosten egentligen?
Jag ska förmodligen åka nästa år och är lite rädd för att gå upp för mycket...
Din blogg är grym! <3
/Amanda

Svar: Haha kan helt klart börja skriva mer om den amerikanska maten om du vill, den är annorlunda kan jag säga! Men ja, jag försöker äta ganska nyttigt. Mest på grund av att jag springer cross country och då måste ha ganska bra mat för att orka med alla träningar osv plus att fåra coacher vill att vi ska äta bra. Pratade med min värdfamilj om mat ganska tidigt när jag kom hit så dom lagar ett bra mål mat nästan varje kväll, ibland är det dock något väldigt konstigt som jag inte riktigt skulle räkna som måltid men dom försöker i alla fall! Men ja, jag äter betydligt nyttigare än amerikanarna i alla fall. Äter dock mer nu än jag gjorde innan jag kom hit, kan nog vara all träning som gör det. Jag var också oroligt för att gå upp i vikt och jag kommer säkert gå upp några kilo (är svårt att inte göra det då de slänger socker och smör på allt typ) men tack vare att jag tränar varje dag plus att jag försöker äta ganska nyttigt ändå tror jag att jag kommer klara mig så vikten är nog inget du behöver oroa dig för. TACK så jättemycket!! Kram!
Sara Tyngel

2013-10-04 @ 22:12:08

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0