Freedom is what you do with what's been done to you.

Började dagen med äkta amerikansk frukost i form av amerikanska pannkakor och bacon, så stört gott verkligen! Blir bortskämd med sådan frukost på söndagar här borta, har nästan blivit en tradition att vi äter det varje söndag. Men jag klagar inte! Idag har jag förresten varit i USA i två månader, känns som betydligt längre samtidigt som det känns som jag kom hit förra veckan. Tiden går fort när det händer så mycket hela tiden!
 
Dagens planer är i alla fall att vi först ska iväg till något ställe där Kelton och Kevin ska göra någon skjutgrej, fattade inte riktigt vad det gick ut på men då jag ändå inte får skjuta så ska jag bara titta på. Alla dessa organisationsregler man måste följa och hålla koll på... Efter det ska vi åka till the cider mill, ligger där vi plockade äpplen för några helger sedan men vi hann aldrig gå in i själva affären där de säljer äppelcider (är inte som vår cider hemma, mer som äppeljuice typ) och liknande så vi tänkte ta den delen idag i stället. När vi kommer hem ska jag och Gigi kolla på lite håruppsättningar inför homecoming, är ju bara en vecka kvar och är bäst att öva lite innan så vi vet hur det ska vara.
 
Upptäckte idag att löven på träden äntligen börjar ändra färg här borta även om det fortfarande inte känns som höst. Förra veckan bjöd nämligen på sol och en del dagar med ca 25grader, rena sommarvärmen ju! Nästa vecka ska det bli lite kallare men det är fortfarande soligt och runt 19-20 grader, kan inte säga att jag klagar men måste ändå säga att jag längtar lite efter hösten med mysiga tjocktröjor och tända ljus.
 
Nej nu ska jag ta och göra mig i ordning, ha en grym söndag allihopa!
 

Kommentarer
Postat av: Clara

Du verkar verkligen ha det hur bra som helst! Är så otroligt avundsjuk!! Vi saknar dig här hemma i Bankeryd!
Kraam

Svar: Åååh finaste Clara!! Jag har det verkligen asbra här borta men jag saknar er!! KRAM
Sara Tyngel

2013-10-07 @ 00:19:06

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0