Fråga Cross Country

Haha som ni kanske har märkt vid det här laget gillar jag att ta upp frågor i inlägg! Får jag kortare frågor så brukar jag bara svara i kommentarer men är det en fråga med längre svar brukar jag slänga in det i ett inlägg, kan ju dessutom vara fler av er läsare som undrar.
 
Man skulle ju kunna tänka sig att alla är så fancy pancy i Usa, men inte det nä haha. 
Hursomhelst har jag en fråga; brukade du springa mycket hemma innan du åkte iväg? För du verkar vara grym på xc! Och en till fråga; var du tvungen att "kvala" in för att komma med i laget?
Din blogg är superbra och du inspirerar verkligen mig att åka!
Haha nej det kan man verkligen inte påstå, i alla fall inte i skolan! Kan dock tänka mig att de är väldigt uppklädda typ på fester och sådär.
 
Jag sprang inte sådär jättemycket innan jag åkte hit, gick på gymmet 2-3 gånger i veckan och gick då på pass som Sh'bam och Dansaerobic vilket ju var lite kondition men mycket löpning blev det inte även om jag försökte få in det någon gång ibland. Särskilt dåligt var det under sommaren, då var jag faktiskt riktigt kass på att träna över huvud taget vilket gjorde att jag inte direkt var i toppform när jag kom hit. Men jag har ganska bra grundkondition och med träning varje dag tränar man upp sig ganska snabbt!
 
Man är inte tvungen att kvala in till cross country till skillnad från många andra sporter vilket jag tycker är otroligt bra! Går man på en liten skola kan det vara så att man inte behöver kvala in till de andra sporterna heller men på min skola är det väldigt stor konkurrens om platser i lagen så då är det otroligt bra med sporter som cross country och track där alla får vara med. I XC tävlar man lika mycket mot sig själv som i lag då man hela tiden kämpar för att förbättra sin tid samtidigt som man om man tävlar Varsity tävlar i lag mot de andra skolorna. Men springer man i JV är det ingen press utan man har i princip bara sig själv att tävla med.
 
Blev ett ganska långt svar det där men ja, har ni några fler frågor så är det bara att ställa dom!
 
Bild i repris från ett tidigare race

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Tycker du att det var värt med allt jobb som du la ner innan USA? Vet inte om jag vill åka till high school eller vänta till college. High school har alltid varit min dröm men det är pengarna som är problemet! Vill bara veta om var värt allting du gjorde innan!!

2013-10-02 @ 11:23:00
Postat av: Anonym

Vilken "grade" är det proom och homecoming?
Hur många timmar är tidsskillnaden (Sverige till USA)
Din blogg är bäst!

2013-10-02 @ 13:48:18

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0