Första körkonserten

Vad tjyven gör jag uppe vid den här tiden tänker väl ni och det är en väldigt bra fråga för det undrar faktiskt jag också. Men har man en uppsats som ska in imorgon plus en engelskaparagraf att skriva som man inte gjorde innan konserten får man helt enkelt sitta med det till sent på natten.
 
På tal om engelska så blir jag otroligt irriterad på min engelskalärare här borta. Varje gång jag frågar honom om hjälp är det som om han dumförklarar mig bara för att jag inte vet vad saker innebär eller inte riktigt fattar uppgiften vi ska göra. Idag var jag tvungen att fråga en sak under hans genomgång då det var ett uttryck som var helt nytt för mig och han gav mig då en dumförklaring inför hela klassen. Fick dock försvar från en tjej i klassen som sa "ey, she is Swedish" men jaa, tack Mr Dulac, jag ogillar dig också! Alla andra lärare är väldigt förstående och jag behöver väldigt sällan fråga saker under lektionerna då jag för det mesta kan lista ut vad orden betyder men just engelskan är ganska svår då man i princip måste veta vad orden är för att veta vad det är man ska göra. Men ja nu vet jag vad foreshadowing är i alla fall och slipper bli dumförklarad på grund av det fler gånger, men lär låta bli att fråga honom om hjälp någon mer gång.
 
Började även dagen med att försova mig och vakna 15 minuter innan Travis skulle komma och hämta mig. Hann faktiskt bli klar i tid men det har inte varit min dag idag av flera olika anledningar.
 
På kvällen var det hur som helst dags för konsert med kören och trots en ganska stor fail av våra 2nd altos (har glömt bort hur man säger på svenska!) som sabbade till en av låtarna för oss gick det ganska bra och de två låtarna vi hade tillsammans med mixed och hela bandet var riktigt bra faktiskt! Tror konserten filmades så vi kan se det imorgon och sen får vi helt enkelt bara göra ännu bättre ifrån oss på konserten imorgon kväll.
 
Nej nu ska jag sova så jag inte tar och försover mig imorgon också, är dock ganska stor risk att jag gör det men i alla fall. Saknar er där hemma otroligt mycket, Pussar och Kramar!
 
Me and Amanda plus Taylors paraply

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0