2 Frågor med 2 Svar

Hej! :D
Otroligt bra blogg! Min dröm har varit att åka men börjar få mer och mer ångest desto närmre det bli (åker 15/16) men din blogg tar verkligen bort all rädsla!
Har bara en liten fråga om när du ansökte, år/månad? Jag börjar bli stressad redan nu över att det inte ska finnas någon plats kvar om jag inte söker nu men vill väntar tills sommaren när jag får mina första gymnasiebetyg så att jag kan söka in på dom, frågan är bara om det är försent då?
Hoppas verkligen du har det jättebra precis som det verkar här i bloggen!
Kram
TACK så mycket!! Och gud vad glad jag blir att min blogg tar bort ångesten för dig när det gäller utbytet, vill du åka så säger jag bara ÅK ÅK ÅK, du kommer inte ångra dig!
Jag var väldigt tidig med min ansökan, skickade in den redan i början av februari 2012. Då var de fortfarande i full gång med ansökningarna till dom som skulle åka 12/13 så jag hade inte min intervju förrän den 16maj. Under hösten gjorde jag sedan allt pappersarbete och den 15maj 2013 fick jag min placering, alltså ganska precis ett år efter att jag hade min intervju. Du behöver inte stressa med att platserna ska ta slut och du kan helt klart vänta tills du får dina första gymnasiebetyg innan du ansöker. Nu är de ändå i full gång med ansökningarna för de som ska åka 14/15 och du kommer mest få vänta i alla fall. Sista ansökningsdatumet är olika för olika organisationer men jag tror de flesta har i mars samma år som man åker, för dig innebär det alltså mars 2015. Så stressa inte över att platserna ska ta slut utan du kan lätt vänta till sommaren innan du skickar in din ansökan, då kommer allt vara klart för de som åker 14/15 också så de kan börja hjälpa dig på en gång i stället. Har du någon mer fråga när det gäller ansökan är det bara att hojta till! Kram!
 
Hur mycket kläder och andra saker hade du med dig när du åkte till USA? :)
Jag fick ha med mig 23kg i väskan och 12kg i handbagage och jag tror jag låg på typ 21kg i väska och 10kg i handbagage så jag fyllde upp mina väskor ganska ordentligt. Hade trots det inte med mig sådär jättemycket kläder så helt ärligt vet jag inte vad det var som tog upp så mycket plats. Har i princip inga vinterkläder med mig som sagt utan det tänkte jag fixa här och sedan säger organisationerna att man ska försöka packa som om man skulle vara borta i en vecka, resten köper man på sig här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Jag hare några frågor, visst betalade du din resa själv?
Ifall du gjorde det hur länge tog det för dig att samla ihop alla pengar? Hur länge jobbade du osv?
Åkte du "direkt" efter 9 eller när åkte du?
Förlåt ifall de blev många frågor!
Älskar din blogg, inspirerar verkligen!

2013-10-20 @ 20:57:00

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0