Trick or Treating

Så hur var då min upplevelse av amerikansk trick or treating? Måste bara säga att jag älskar hur amerikanare går all in när det gäller högtider, flera hus var riktigt ordentligt dekorerade och även om det inte var något sådant där vi gick har jag sett en del som har små haunted houses i sina trädgårdar och garage. Då det ju regnade igår var det inte så mycket folk ute som jag kan tänka mig att det annars brukar vara men det var kul ändå! En del familjer satt ute i sina garage och delade ut godis, några hade gjort upp och eld och grejer och det såg faktiskt riktigt mysigt ut. Sen hade vi självklart en del man fick göra den traditionella dörrknackningen hos men skillnaden mot i Sverige är att här i USA har alla godis hemma för trick or treating. Även om du inte har dekorerat huset eller liknande så har du ändå godis att ge ut när folk kommer och knackar på. Vi var ett riktigt härligt gäng som gick och både jag och Josefine tycker att det var en väldigt kul upplevelse, om dock väldigt blöt!

 

Nu när Halloween är över så är det dags att ta fram julsakerna tycker amerikanarna. Har faktiskt inte sett något än men kan tänka mig att det kommer ganska snart, vi sjunger julsånger i kören just nu och från och med idag då det är 1 november så börjar de spela jullåtar på radion. Hur stört?! Ska bli spännande att se hur det ser ut i affärerna nu när alla Halloweensaker är borta, lär ju i princip svämma över med julpynt.

 

Efter skolan idag lämnade vi in våra jerseys för xc, säsongen är över och vi kommer ju inte behöva dom förräns det är dags för track.

Kvällen spenderades sedan på footballgame, trodde verkligen att jag hade sett min sista match men jag hade visst fel och tur var väl det! För idag var det verkligen säsongens match, så otroligt glad att jag drog mig dit och inte stannade hemma som jag hade tänkt från början. Har glömt bort vad skolan vi mötte hette men deras lag är i alla fall väldigt bra och många var säkra på att vi skulle förlora idag men så blev det faktiskt inte! Var otroligt jämt under hela matchen och det var verkligen så sjukt härlig stämning i the student section, första gången jag stod där under en hemmamatch då jag brukar köra på sittplats för att spara på mina ben inför racen vi brukar ha dagen efter men är ju inget race imorgon så då kunde vi köra fullt ut! Stod längst ner tillsammans med Jill, Monica, Haley och Katelyn och vi hoppade och skrek som idioter genom hela matchen. Efter otroligt spänning vann vi med 19-14 och stämningen när vi sprang in på planen för att gratta spelarna efter matchen går inte att beskriva, så otroligt grymt verkligen! Nästa vecka möter vi antingen Chippewa eller L´anse Cruise North och den matchen ska vi också på så blir i alla fall en match till, älskar verkligen footballgames!

 

Nu ska jag ta och sova, imorgon väntar musikalrehearsal (äntligen!!) och sedan blir det halloweenfest hemma hos min area rep Denise. Blir nog en riktigt grym dag! Pussar!

 

 Marisa, Jag, Sawyer och Josh från the teamdinner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0