Lite frågor

Har nu äntligen tagit tag i att fixa lösenordet till familjens internet så jag kan uppdatera från datorn igen och jag passar därför på att svara på några frågor jag har fått senaste veckan.
 
Hur ser din nya värdfamilj ut??
Min nya värdfamilj består av min värdmamma Lisa, värdpappa Tony, värdsyster Lauren som är 15 och värdbror Michael som är 13.
 
kan du göra en sån video som du gjorde i det gamla huset då man får se hur du bor och hur ditt rum ser ut, det skulle vara kul :)
Måste såklart kolla med min värdfamilj men om det är okej för dom så kan jag helt klart försöka göra en video!
 
Hej! När du jobbade på mac donald's, hur gammal var du? 
Jag går i nian och tänkte fara på utbytersår när jag går i 2:an på gymnasiet. Och jag vill ha ett sommarjobb till sommaren :)
Hur mycket tjänade du på mac donalds's och hur mycket jobbade du? 
tack!!
Jag började på McDonalds det året jag skulle fylla 17, var alltså 16 när jag började. Kommer knappt ihåg vad jag hade för lön men det varierar i alla fall på hur gammal du är. Det är faktiskt inte så dåligt betalt som många tror, det är bara OB som är riktigt dåligt. Jag jobbade 1-3 gånger i veckan under terminerna, lite mer under loven och 4-6 gånger i veckan under somrarna.
 
så dushar ni inte tillsammans? hur blir det då ni åker långt för en tävling då, dushar amerikanare inte på hela dagen?
När vi har race duschar vi inte på tävlingsplatsen utan det gör vi när vi kommer hem, samma sak efter practice. Under camp så körde alla på bikini även i duschen samt att det var skynken för alla duscharna. Folk gick även in i garderoberna för att byta om.
 
är själv jätte sugen på att åka som utbytesstudent till usa vilket kommer isåfall att bli samma år som du åkte, efter 2:an på gymnasiet, jag undrar om du tycker att det är jobbigt att vara ett år äldre? 
följer din blogg och drömmer mig bort varje gång haha:) kram!
Åldern är faktiskt inget jag märker av sådär överdrivet mycket då jag har kompisar och lektioner med folk från alla årskurserna. Sen är ju en del av dom som är seniors födda 95 så finns en del i min ålder också. Men nej jag tycker inte det är jobbigt, tänker nästan aldrig på det.
 
Jag förstår inte vad challenge day är. Ska man berätta om allt jobbigt man har gått igenom eller?
Challenge day var mest för dom som har det jobbigt hemma eller har problem i familjen, alla kunde dock anmäla sig om de ville och jag blev nominerad då jag är utbytesstudent och det är en upplevelse att se vilka skillnader det är mellan USA och Sverige. Vi körde lekar osv och gjorde sedan olika övningar som fick alla att öppna och det gav folk en chans att prata av sig om vad de egentligen går igenom där hemma. Var verkligen en eye-opener att se hur många i skolan som har familj som går igenom problem med droger, alkohol, gängviolence, abuse, ekonomiska problem osv osv.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, tycker det är jättekul att följa din blogg!
Jag åker (förhoppningsvis) till USA 14/15 och jag har min intervju med YFU på fredag. Jag fick för mig att du åker med YFU? Har du några tips inför intervjun? Vad fråga de om? Är så galet nervös!

2013-11-05 @ 07:49:01

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0