Första drömmen på engelska!

Enligt vad folk säger så behärskar man riktigt ett språk när man börjar drömma på det språket. Jag kommer i princip inte ihåg en enda dröm jag har haft sedan jag kom hit men jag kommer faktiskt ihåg vad jag drömde inatt och jag är ganska säker på att den var på engelska! Otroligt kul när man verkligen känner att språket utvecklas, jag har fortfarande en accent när jag pratar men mina kompisar tänker knappt på det längre då dom har hört den så pass mycket och jag är mer flytande när jag pratar och behöver inte tänka efter längre innan jag säger något. Jag tänker i princip bara på engelska nu men jag räknar faktiskt på svenska haha, och den här drömmen visar ju på att jag även har börjat drömma på engelska.

Sitter just nu i skolan, vi kommer alltid ca en halvtimme innan skolan börjar och nu är det en kvart kvar tills klockan ringer in, segt! Men jag ska väl ta och gå och leta reda på några kompisar, mår piss idag med och vill mest åka hem och sova men det är bara att kämpa på antar jag! Pussar!

Tomma korridorer såhär på morgonen

Kommentarer
Postat av: Alma

Hejsan!
Jag ska åka 14/15 med YFU, och har precis fyllt i alla papper för att de ska börja söka familj. Jag undrar hur du tyckte YFU var innan du åkte och när man fyller i nästa sak (visum typ)...
Älskar din blogg och checkar in varje dag för att se om du skrivit något nytt! <3

2013-11-09 @ 11:27:06

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0