Flytten

Tänkte att jag skulle skriva ett inlägg och förklara lite mer om flytten och sådär, kan tänka mig att det är en del som undrar över det.
 
Allting gick väldigt fort när jag väl bestämde mig men problemen har hållt på ganska länge. Med respekt för familjen vill jag inte skriva om allt som har hänt och sagts men som jag skrev igår var det helt enkelt så att jag och min värdmamma inte funkade ihop och det gick så pass långt att jag efter skolan kände att jag vill inte åka hem och jag spenderade större delen av min tid hemma på mitt rum. Då jag kom hit till USA för att bli en del av en amerikansk familj (även om min gamla värdfamilj och särskilt min värdmamma trodde annorlunda men det var bara så de valde att tolka det) kändes det otroligt fel att känna på det sättet, tanken är ju att man ska trivas och vilja umgås med sin värdfamilj. Och efter lite andra händelser som jag inte tänker ta upp så valde jag i söndags att ringa min area rep och berätta för henne att jag ville flytta ut. Att äntligen ta det beslutet kändes väldigt skönt då jag har känt det senaste att det verkligen inte har funkat och jag är så otroligt trött på att behöva kämpa hela tiden och aldrig kunna slappna av och vara mig själv. Min gamla värdmamma hade redan bokat in ett möte med Denise på söndagkvällen sedan innan för att diskutera lite saker som hade hänt så när vi sedan träffades så berättade jag då även för min värdmamma att jag hade bestämt mig för att flytta ut.
 
Därefter gick allting väldigt fort, detta tack vare en grym area rep samt min coach och mina grymma lagkamrater. Jag ville väldigt gärna stanna på Dakota och Denise lovade därför att försöka hitta en värdfamilj i området innan hon släppte ut det i hela distriktet, gjorde hon det var nämligen chansen väldigt stor att jag skulle behöva byta. På måndagen hade Denise redan skickat ut ett mejl till min counselor samt min coach om att jag var i behov av en ny värdfamilj. Detta mejlet gick också ut till alla lärare så mina härliga lärare har oroligt kommit fram för att kolla hur allt är och de blev otroligt glada över att höra att jag redan har fått en ny familj och att jag kommer få stanna på Dakota, gulligt att dom bryr sig! När jag kom till practice på eftermiddagen samlade coach Timpa alla tjejer för att berätta om situationen och grymma som de är sprang i princip allihopa hem och pratade med sina föräldrar och jag fick svar från flera håll om att deras familjer kunde tänka sig att ta in mig, jag har verkligen världens bästa lag! Tisdagen ringde Denise för att berätta att en familj gick igenom progressen med intervju och bakgrunds-check som de måste göra på alla värdfamiljer och att jag troligtvis skulle flytta till helgen. Jag visse då att det var Laurens familj då hon ju är med i mitt lag. Torsdag eftermiddag ringer Denise igen, denna gången för att berätta att det är bäst att jag tar och packar mina väskor för jag skulle nämligen flytta senare samma kväll. Blev snabbpackning med andra ord men jag fick faktiskt med mig alltihop med hjälp av lite påsar och liknande, har fortfarande inte samlat på mig så mycket grejer. Men ja, otroligt snabbt gick det med andra ord och jag kan inte vara mer nöjd med YFUs arbete! Fyra dagar tog det mellan jag berättade att jag ville flytta ut tills jag flyttade in hos min nya värdfamilj, detta var ju dock mest på grund av att de inte direkt behövde leta efter familj utan hittade en på en gång. Men YFU har verkligen gjort ett grymt jobb så här långt under mitt utbyte och jag är väldigt nöjd med dom och jag är väldigt tacksam över att jag har en så grym area rep!
 
Har ni några frågor angående flytten, min nya familj eller liknande så är det bara att ställa dom! Kan i alla fall säga att jag ens så länge trivs väldigt bra och familjen verkar jättegullig! Älskar mitt nya rum också, måste fixa bilder på det så ni får se. 
 

Kommentarer
Postat av: Sonja

Skönt att det löste sig så bra med flytten. Hoppas att du ska trivas hos din nya familj. Tack för en bra blogg!

Svar: Tack så mycket, och gud vad kul att du gillar bloggen!!
Sara Tyngel

2013-11-02 @ 07:03:54
Postat av: emmy

kan du göra en sån video som du gjorde i det gamla huset då man får se hur du bor och hur ditt rum ser ut, det skulle vara kul :)

2013-11-02 @ 13:14:52
Postat av: Lisa

Wow! Bra service av YFU att dom kunde hjälpa dig så snabbt. Synd att det inte funkade med familjen men tur att du fick flytta så snabbt och tur att det gick så snabbt! Hoppas verkligen att det blir bättre nu i den nya familjen :D :D KRAM!

Svar: Ja jag är verkligen asnöjd med YFUs arbete när det gäller flytten, och än så länge känns det super i den nya familjen! Kram!
Sara Tyngel

2013-11-02 @ 17:54:56
URL: http://lisabengtsson.webblogg.se
Postat av: Linnea

Hur var det att berätta för din värdmamma att du ville flytta ut? Var det jobbigt eller hur var det?

2013-11-07 @ 03:31:03

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0