En helg i Ohio

Hemma från en riktigt grym helg i Kalahari! Vi åkte hemifrån tidigt på lördagsmorgonen och kom hem runt 5-tiden nu på söndagen. Vattenparken var väl egentligen mest för yngre barn men de hade en del större saker att åka som var riktigt roliga så vi hade kul ändå! Sjukt långa köer dock vilket var synd men så är det. Hela den här grejen är otroligt stor med inne- och utomhusvattenpark, zoo, hotell, restauranger, spel osv osv. Hotellet vi bodde på var verkligen jättefint och efter att ha badat tills vi var helt slut i vattenparken gick vi och körde lite spel samt åt på en riktigt god restaurang. Tittade även på tigerbäbisarna dom hade där, de var bara några veckor gamla och så sjukt söta! Tyckte dock synd om dom som var så små och som behövde stå ut med så mycket folk som kom och tittade på dom hela dagarna.
 
På söndagen började vi med att gå och äta frukostbuffe vilket ju kan vara det godaste som finns! Älskar verkligen hotellfrukost! Sen åkte vi våra favoriter i vattenparken innan det var dags att packa ihop alla grejer och åka hem igen. Resan från Ohio och hem skulle egentligen ta 2,5 timme men med två olyckor på motorvägen som skapade otroliga köer på två olika stället tog det snarare 4,5 timme vilket var otroligt segt. Särskilt med tanke på att olyckorna inträffade när vi bara hade 20min kvar och alltså hade kunnat vara hemma så otroligt mycket tidigare.
 
När vi kom hem var det bara att snabbt byta om och fräscha till sig då vi skulle ut och äta på restaurang med några släktingar för att fira min värdmammas syster som hade fyllt år. Min värdmamma kommer från en väldigt stor familj, hon är yngst av 7 syskon så hennes syskon är ganska mycket äldre än henne. Var en värdkusin och hans fru som var där som jag inte hade träffat innan men annars kände jag de andra och hela den här släkten är verkligen så otroligt gullig, trivs så sjukt bra med både familjen och de andra vilket är jätteskönt! Ska bli kul att träffa alla andra släktingar vid thanksgiving och jul!
 
Nu ska jag dock ta och sova då det inte har blivit mycket sömn i helgen och jag som vanligt måste upp tidigt till skolan imorgon. Pussar!
 
Tog inga bilder då vi ju var i en vattenpark och jag ville inte ha kameran där men här har ni en bild på Michael, Lauren och mig utanför Kalahari. Har nog inte berättat så mycket om mina nya värdsyskon men Michael är i alla fall 13 och Lauren är 15.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0