100 dagar i staterna

Jag har idag, 14 november, varit här i Staterna i 100 dagar. Känns helt stört att det var 100 dagar sedan jag sa hejdå till min familj på flygplatsen! Känns som det bara var en månad sedan samtidigt som det känns som jag har varit här så otroligt mycket längre!
 
Jag har i alla fall känt hur jag under de här 100 dagarna har växt otroligt mycket som person. Jag har blivit mer självständigt och verkligen fått känna på hur det är att stå på egna ben och klara sig utan mamma och pappa och den tryggheten man har hemma. Jag har blivit bättre och säkrare när det gäller min engelska. Jag har behövt tvinga mig själv utanför min comfortzone och jag är så otroligt stolt över mig själv när det gäller allt jag har klarat under mina lite mer än tre månader här! Ett utbytesår är inte lätt, det går upp och ner som en bergochdal-bana hela tiden. Men jag ångrar verkligen inte att jag har åkt, det här är helt klart det bästa jag har gjort!
 
Slänger upp lite bilder på några höjdpunkter som jag har upplevt under mina 100 dagar här. Har varit med om otroligt mycket mer men det här är saker jag kommer ihåg lite extra. Ser fram emot att se vad mina kommande månader har att bjuda på! Vet att det ligger mycket skoj framför mig som jag ser fram emot otroligt mycket!
 
Gick på konsert och såg The Band Perry och Rascal Flatts
Började med cross country vilket kan vara ett av mina bästa beslut det här året
Åkte på ett grymt xc camp med grymmaste människorna vilket var bästa veckan så här långt
Började på High School
Gick på min första american football game
Fyllde 18 och blev överraskad på Orange Leaf av bästa laget
Fick uppleva Homecoming med spirit week, parade, game och dance
Hade konsert med choir och började med musikalen
Blev helt kletig när vi hade Gross Olympics med bästa laget
Fick uppleva amerikansk halloween med två halloweenfester och trick or treating

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag ska åka efter att jag gått ut 9an och går just nu i 8an så det är ju ganska långt kvar men jag hade tänkt mig att anmäla mig i början av 9an eller är det för tidigt? Och tog du med dig din egna dator?
och sen har jag en till konstig fråga.. är det dina naturliga lockar? för du är så fin och är så söt med lockarna ^^ <3

Men du verkar ha haft tre otroligt roliga månader. Jag hoppas att resten av din tid blir minst lika rolig och du är stark som lyckas hålla dig på topp för det mesta. Jag vet inte hur det känns att vara borta från sin familj så länge men jag kan tänka mig :/
Men du är stark som tar dig igenom detta, du försöker alltid att tänka positivt :)

Förresten tack, allt är som vanligt här i Sverige eller iaf där jag bor ;)
Man vaknar, går till skolan, kommer hem,äter, pluggar för att sedan gå och lägga sig.. eller aa något liknande ;D

Svar: Skicka in i början av nian är alldeles lagom om du vill åka efter. Jag skickade in mina onödigt tidigt mest för att jag inte kunde vänta när jag bestämde mig så långt i förväg, skickade in dom i februari i ettan och åkte efter tvåan. Haha ja det är mina naturliga lockar och tack så mycket!! :))
Sara Tyngel

2013-11-15 @ 12:24:10
Postat av: Hanna

Hej! Jag har lite smått panik just nu, det gäller det personliga brevet. Det ska snart in och jag kommer ingen vart. Har du något tips?:) hur ska man börja ch avsluta? Det är tycker jag nästan är svårast!

2013-11-15 @ 17:18:36
Postat av: amanda

Juste, jag glömde fråga om man skulle skriva på svenska eller engelska när man skriver det där brevet och skriver om sig själv.. så ska man skriva det på svenska eller engelska? ;)<3

Svar: Det är ju till dina potentiella värdfamiljer så det ska skrivas på engelska :)
Sara Tyngel

2013-11-15 @ 17:20:18

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0