SLEP - testet

Fick ett samtal från en YFU-volontär idag och den 11 maj är det min tur att göra SLEP-testet. Väldigt sent egentligen, tror typ alla har gjort det redan och många gör det i samband med att de blir antagna. Men nu ska alltså jag också göra det. Jag ska göra det själv, så det är troligtvis bara jag härifrån Jönköping som ska till USA med YFU. Vet inte om det finnas någon mer YFU student över huvud taget inför 13/14 faktiskt.
 
SLEP-testet är i alla fall ett engelskatest som alla som ska till ett engelsktalande land måste göra. Det tar 90 minuter och består av två delar, hör- och läsförståelse. Det är vad jag har förstått inte särskilt svårt och jag har ganska lätt för engelska så det borde nog gå bra.
 
Så nu är snart SLEP-testet avklarat, och jag och mina föräldrar måste se till att ta tag i Visum ansökan också så att den kan bli klar. Sjukt mycket arbete bara!
 
Typ såhär ser det ut om jag har förstått det rätt, med svarsalternativ. Bild från Google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0