Att söka visum

Har suttit de senaste timmarna med denna omtalade visa-ansökan som man måste gå igenom för att få åka och studera i USA. Första delen är faktiskt klart, nu har jag kvar att fixa foton, ett personbevis på engelska och alla betalningar.
Inte så jobbigt som jag trodde faktiskt, har hört en del som har haft större problem! Men var nog mycket tack vare YFUs guide till att söka stipendier, sjukt bra och visade exakt hur man skulle göra!
 
Fick svara på frågor som om jag är medlem i någon terroristorganisation, om jag planerar att utföra något terroristattentat under min vistelse, om jag har varit i kontakt med prostitution eller trafficking osv. Typiskt amerikanare! Klart jag svara ja på dom frågorna om det är min tanke liksom?
Sen skulle man fylla i en massa information från passet, och jag som har fått placering fick ange min värdfamiljs adress och adressen till skolan.
 
Fick det sista pappret man behöver för att avsluta visum-ansökan igår, och tanken var egentligen att man skulle ha gjort klart större delen av allt innan men att vara ute i god tid är verkligen inte min starka sida! Nu är jag igång i alla fall och ska försöka fixa foton och allt annat nu kommande veckan.
 
Tillsammans med sista pappret fick man även en deltagarlista med alla YFUs utresande studenter för 2013/2014. Sjukt kul att se! Bortsett från en kille som ska till Indien och som bor ungefär en halvtimme från Jönköping så verkar det som jag är ensam härifrån med YFU, så det ska bli kul att träffa alla på avreselägret i juni sen!
 
På tal om visum och avreselägret, YFU har bokat en grupptid för alla YFU studenter som ska till USA på den amerikanska ambassaden, vilket innebär att vi är ett ganska stort gäng som troligtvis kommer söka visum samtidigt. Kan nog bli ganska kul, och så slipper man stå och köa och sådär själv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0