The Exchange Student Challenge

Hänger på trenden bland utbytesbloggarna och gör även jag The Exchange Studen Challenge.

 

Vilket land ska du till?

USA

 

Vilken organisation reser du med?

YFU, Youth For Understanding.

 

Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?

Jag hade inga krav eller önskemål när det gällde min placering utan tyckte familjen var viktigare. Hade dock hellre kommit till mitten av landet, typ Colorado, Tennesse, Kansas osv men tror Michigan kan bli riktigt bra det också!

 

Har du fått familj eller gjort stat / region-val?

Fick familj 15 maj, och ska som ni vet till Michigan. Gjorde inget delstatsval, det går inte med YFU. 

 

Kommer du åka på något förberedelseläger?

Var ju på YFUs Pre-Departure Camp i Stockholm nu i helgen. Riktigt glad över att de hade det lägret, så sjukt kul var det och träffade grymma människor!

 

Vad ser du mest fram emot?

Jag ser typ fram emot allt! Träffa värdfamiljen och få uppleva den amerikanska kulturen och skolan med school-spirit, football, prom, graduation och allt annat. Har ju aldrig varit i USA så ser även fram emot småsaker som att äta frozen yogurt, schoppingen och att gå in på Walmart. Sen ser jag fram emot att få prata engelska hela dagarna!

 

Vad fruktar du mest?

Att jag inte trivs med familjen eller får jättemycket hemlängtan. Sen hoppas jag verkligen att jag inte blir tjock haha, hoppas familjen inte äter jättemycket skräpmat iaf!

 

Vill du prova någon ny sport?

Hoppas på att komma med i volleyboll-laget på hösten, och sen vore det kul att få prova på sporter under alla tre perioderna.

 

Vad kommer du sakna mest?

Vänner och familj och den tryggheten man har här i Sverige. Sen marabou, mina föräldrar kommer behöva skicka flera paket med det!

 

I USA, kommer du åka på en resa arrangerad av organisationen?

Jobbar nu under sommaren för att få ihop pengar till en Hawaii resa, och den är jag riktigt taggad på!

 

Namnge tre platser du vill besöka i ditt land:

New York, Los Angeles och Hawaii.

 

Tror du att det kommer att bli ett bra år?

Försöker att inte ha för höga förhoppningar så här innan, men jag är övertygad om att det kan bli ett riktigt grymt år. Det blir var man gör det till, och jag ska försöka göra det riktigt fett!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0