Presenter värdfamiljen

Har börjat kolla lite på vad jag ska ta med mig som presenter till värdfamiljen, vilket inte är sådär jättelätt. Vet inte så mycket mer om min värdbror än att han gillar att fiska och om min värdpappa vet jag ingenting alls. Så lite svårt att anpassa presenterna till dom!
 
Tänkte i alla fall beställa hem boken ni ser på bilden här nedanför, det är sju sorters kakor fast på engelska. Swedish Cakes and Cookies. Sen tänkte jag se om jag kunde hitta någon annan bra bok som handlar om Sverige, om någon har något tips så tas det gärna emot.
 
Sen har mamma köpt en Sverigetröja till min värdbror Kelton nu när dom är på Gotland. Tänkte även köpa med lite polkagrisar, kommer ju ändå från Jönköping (ligger precis bredvid Gränna där man tillverkar polkagrisar för er som inte visste det) så känns nästan som ett måste. Marabou och djungelvrål är också obligatoriskt. Vet även att mamma planerar att skicka med typ glas från Orrefors eller något som present från hela familjen. Annars så vet jag inte riktigt. Känns lite opersonligt liksom, men som sagt svårt att köpa presenter till folk man inte vet något om. Men har ju fortfarande några veckor på mig så kommer förhoppningsvis på något.
 
Om någon har tips på presenter till värdfamiljen, och då särskilt till värdpappan och en värdbror i 15-års åldern, så tas det tacksamt emot!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har också köpt den boken!!! :)

Svar: Haha ja det känns som en ganska standard värdfamiljspresent! :)
Sara Tyngel

2013-07-11 @ 21:54:49
URL: http://americaemma.blogg.se
Postat av: Julia

OSTHYVEL (helst formad som en älg haha)!!

Svar: Haha JAAA jag har faktiskt funderat på det!! Hittar ingen som en älg dock, det vore askul ju!
Sara Tyngel

2013-07-11 @ 22:00:33
Postat av: Ronja

jag har köpt en bok som heter Sweden - Inside Out och jag tycker den är bra med både lite historia, lite rolig fakta/högtider osv och beskrivningar av lite typiskt svenska ord :) och jättefina bilder! så den rekommenderar jag om du vill ha en sånn typ av bok!

Svar: Åh de låter asbra ju, den ska jag helt klart kolla upp :) Tack för tipset!
Sara Tyngel

2013-07-12 @ 13:54:11
URL: http://ronjaistaterna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0