Min nya bäbis <3


Här ovan ser ni en bild på min nya baby, en Nikon D7000! Till den fick jag även ett 18-140mm objektiv vilket jag verkligen kunde behöva, har ju bara mitt fasta 50mm samt mitt 55-300mm sedan innan så behövde något med mindre zoom. Har inte hunnit prova den än då batteriet sitter på laddning just nu men jag är så sjukt glad över det här köpet! Har velat ha en ny kamera länge men då jag ju har sparat alla mina pengar till USA har jag inte kunnat lägga ut pengar på en kamera bara sådär men när jag fyllde 18 skickade mina släktingar över pengar så jag kunde köpa en ny. Så nu sådär 3 månader senare så tog jag födelsedagspengar samt lite lönepengar och köpte mig en ny bäbis, can't wait to use it!
 
Åkte direkt från Best Buy till skolan för practice, då detta var den ända D7000 de hade i någon affär här i närheten åkte jag och köpte den först så den inte skulle försvinna och kom därför sent till practice. Men några av killarna skulle precis ge sig ut och springa några miles till efter att ha lämnat av några som hade tränat klart på skolan så sprang 3 miles tillsammans med Brennan och coach Eddie. Gick väl nästan i min racepace hela tiden men det gick bättre än jag trodde, kul att springa med lite nytt folk jag inte springer med annars.
 
Har idag annars känt av min första ordentliga hemlängtan sedan jag kom hit och det är inte kul kan jag säga. Ni anar inte vad ensam man kan känna sig ibland när man befinner sig på andra sidan atlanten, långt bort från vänner och familj och den trygghet man har där hemma. Men med uppmuntrande ord från mamma samt en fin vän här borta plus fina ord från vännerna där hemma känns det nu lite bättre. De där människorna kan fortfarande göra mina dagar även om de befinner sig så långt borta!
 
Ska snart bege mig hem till Marah där jag ska göra mig i ordning för kvällen, vad vi ska göra är dock hemligt för er än så länge. Förhoppningsvis blir det bra dock så jag får något annat än hemlängtan att tänka på. Pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0