Min amerikanska julafton

Min julafton här i USA började inte som den gör hemma med att kolla julstrumpan, gå upp och få en julkram av mamma och sedan äta gröt till frukost tillsammans med familjen. Nej här var det vakna upp vid 9 för att åka till skolan och köra en hård workout tillsammans med Lauren, Monica och Christina, kan inte påstå att det var i närheten av lika mysigt. Kul att träffa coach Z i alla fall, han lyckas alltid få mig på bra humör och han är på riktigt den bästa coachen man kan ha! Vid 11 kom lite mer folk men då var vi tvungna att åka hem så vi kunde hjälpa Lisa innan släkten kom.
 
Så ja, vi åkte hem och duschade samt fixade i ordning tills några från Lisas sida av familjen kom över samt Tonys föräldrar. Innan de kom så kom dock the Micales (Monicas familj) förbi med en julkorg till familjen samt en julklapp till mig, så otroligt gulligt av dom! Bodde hos dom helgen jag bestämde mig för att flytta ut och pratade igenom det lite med Monicas föräldrar innan jag bestämde mig helt hur jag skulle göra och innan det blev bestämt att jag skulle flytta in hos the Valente family vet jag att de var väldigt oroliga över hur det skulle bli för mig. Otroligt gulligt av dom att bry sig och komma över med en julklapp i alla fall, blev väldigt glad!
 
Sen kom släkten i alla fall och då bestod det av mat mat och mer mat. Var en blandning av amerikanskt och italienskt då släkten på båda mina värdföräldrars sidor är från Italien. Känner väl inte direkt att lasagne hör hemma på julbordet och maten var faktiskt inte sådär jättegod men den gick ner i alla fall.
 
Efter det var det dags för lite julklappar, själva dagen för paket är ju egentligen imorgon men vi bytte med den delen av släkten som var här samt att vi som var över 18 (alltså jag och sedan alla som var 30+) körde en paketlek. Efter paketutdelning var det dags för dessert samt kortspel som tydligen är en tradition i den här familjen. Jag fick även hela släkten att dansa runt till små grodorna, ska se om jag hittar filmen på det för gud vad roligt det ser ut! Min area rep berättade för min värdfamilj om det och de har varit astaggade på det här väldigt länge nu och särskilt min cousin gick all in i dansandet.
 
Vid midnatt åkte vi till en kyrka här i närheten för midnattsmöte, min värdfamilj är katoliker så kyrkan var ju då katolsk vilket var väldigt olikt den frikyrkan jag är van att gå till. Kan ju också säga att jag föredrar frikyrkan, är inte lika stelt som en katolsk kyrka. Sen lyckades jag dessutom göra bort mig när jag skulle ta nattvarden, hemma säger man ju inget när man tar emot den men det skulle man tydligen göra här vilket jag totalt missade och det förklarar nog varför tanten tittade konstigt på mig. Well, upplevelse i alla fall!
 
Nu är klockan tjugo över 2 och det är bäst jag tar och lägger mig så tomten kan komma ;) Jag är trött så det här inlägget kan nog ha blivit lite rörigt, utan bilder blir det också då jag inte orkar sätta mig och redigera dom nu utan det tar vi imorgon i stället. GOD JUL SVERIGE, hoppas ni har haft en grym dag och att ni har njutit av knäck, kalle anka, julklappar, julmust, pepparkakor, julskinka, köttbullar, prinskorv och allt annat som hör julen till. God morgon får jag väl ta och säga också, hoppas ni får en bra juldag! Pussar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann

God Jul Sara❤️Förstår att du saknar din jul som du är van med. Men som jag sa till din mamma, det är bra hon saknar också. Fast jag önskar dig en super skön jul, och njut av att du får uppleva en amerikansk jul med allt vad det innebär. Här i Göteborg regnar det och igår samma sak + blåst. Idag har vi kunnat gå en promenad med Alina men man vill helst kura ihop sig i soffan. Saknar mina föräldrars o brors jul - snön! Massa jul o nyårskramar till dig från oss alla 🎅🎄🎅🎄😃

2013-12-25 @ 14:23:53

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0