Lördagen

Önskar ibland att jag inte var en så snäll och duktig utbytesstudent som hänger med överallt trots att jag egentligen inte vill då jag i så fall hade kunnat hänga med Jill, Haley, Jake, Brennan och Calvin till Rochester i stället för att göra något som vi alla var överrens om vart misslyckat. Men så är det ibland!
 
Vad vi gjorde var att vi efter att jag och Lauren hade sprungit vår 2miles springtur här hemma (detta är vår easy week så vi springer typ hälften så mycket som vi vanligtvis gör) åkte in till Detroit för att åka skridskor mitt inne i staden. Vi stressade för att komma dit i tid men det visade sig sen att alla andra kom en timme sent så vi hade tröttnat för länge sedan när de väl var på plats. Isrinken var stört liten och smockad med folk och jag som inte har åkt skridskor på flera år var urkass och tröttnade efter att ha åkt omkring och försökt undvika halkande barn i fem minuter. Vi stog alltså i kö i typ 20min för att få våra skridskor som vi åkte på i totalt kanske 10min. När resten av släkten kom (som jag aldrig hade träffat innan och som jag fortfarande inte har snackat med då det inte blev något presenterande och jag hade ingen koll på någon) hade vi tröttnat för länge sedan så vi stannade bara i 10 minuter efter att de kom och sedan åkte vi i förväg till den mexikanska restaurangen där vi skulle äta.
 
På väg till restaurangen så åkte vi genom den riktiga ghetto delen av Detroit och det var väl i princip det enda intressanta med hela dagen för det är svårt att förstå att folk verkligen bor där, jag hade varit livrädd att gå utanför dörren över huvud taget. Flera av husen hade brunnit och folk hade galler för fönstrena osv och hela området var bara väldigt obehagligt att befinna sig i. Till slut kom vi till restaurangen i alla fall och maten var god så helt misslyckat var det inte.
 
När vi kom hem så tittade jag och Lauren på två filmer och nu är det väl dags för mig att sova då jag ska upp till practice på skolan imorgon igen. Hoppas sedan på att morgondagen inte blir lika misslyckad som idag men alla dagar kan ju inte vara perfekta! Ha det fint vänner, pussar!
 
Den här bilden visar Detroit ganska bra, halvförfallet hus i förgrunden samt den moderna delen av staden i bakgrunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0