Julklapp + Practice + Rehearsal

Min nya ursköna senior-hoodie jag fick från Keonna och Kearah
 
Hände verkligen inget speciellt alls i skolan idag bortsett från att det var drama i choir på grund av samma tjej som lyckas skapa drama varenda gång. Drama är verkligen något som amerikanare är bra på och jag är så otroligt trött på det, det är alltid över småsaker liksom! Försöker hålla mig utanför det så mycket jag kan men alltså ååååh vad frustrerad jag blir på det ibland.
 
Hur som helst har det varit en riktigt bra dag, under engelskan i 5th hour kom min finaste vän Keonna och hennes tvillingsyster Kearah in med en julklapp till mig som visade sig innehålla hoodien ni ser på bilden ovan. Det är vår senior hoodie och på framsidan står det Dakota Seniors, Class of 2014 och på baksidan står namnen på alla seniors och så är det format så man ser en Cougar, vår maskot. Jag var faktiskt med på baksidan vilket förvånade mig då jag i princip inte är med på några senior-listor eller så men var glad över att se att de tog med mig! Blev hur som helst glad över presenten då jag inte hade köpt något senior apparel och nu kan ha den här som ett minne. Urmysig är den dessutom!
 
Efter skolan var det som vanligt dags för practice. Tjejerna åkte iväg tillsammans med Zar och Monicas syster för att träna lite backar men då jag hade rehearsal senare hade jag inte tid att följa med tyvärr (sorry not sorry). Hur som helst så var jag och Sarah de enda tjejerna som var kvar så vi valde att springa 4 miles ute i snön, riktigt härlig springtur faktiskt även om man halkade runt en hel del. Lämnade av Sarah på skolan efter 3 miles då hon var tvungen att gå hem och sprang sedan min sista mile själv innan jag gick in för att stretcha och snacka med killarna som sprang uppe på the indoortrack. Fick skjuts hem av Brennan för tredje dagen i rad och har nu blivit skyldig honom några slurpees men det kan han få.
 
Kom hem och var hemma i lite mindre än en timme innan det var dags att åka tillbaka till skolan för rehearsal med musikalen, vi blockade vår första scen samt finalen så nu är i princip alla scener blockade och allt ska bara sättas ihop till en show vilket vi kommer göra i januari. Idag fick vi hotbox-dancers prova våra dräkter som vi ska ha under våra två danser at the hotbox samt en annan dansscen och gud, jag dog! Det gjorde vi allihop för de var gräsliga samtidigt som de är väldigt roliga. Tänker inte avslöja bilder på det nu utan det får ni se när vi börjar öva med kläder, hår, smink och hela köret men mina kompisar kommer dö av skratt när dom ser mig i några av dom där kostymerna.
 
Nu blir det i alla fall sängen för min del, imorgon väntar skola, practice samt konsert. Fullsmockat som alltid med andra ord! Pussar!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej! Jag ska åka som utbytesstudent nästa år och har en fråga till dig: hur kände du dig innan resan? Jag tänker ofta på allt jag kommer få uppleva men blir ibland rädd för hur mycket jag kommer sakna min familj och mina vänner. Hur förberedde du dig?

Tack för en superbra blogg! Kram Amanda :)

Svar: Tar upp din fråga i ett inlägg :) Kul att du gillar bloggen!! Kram
Sara Tyngel

2013-12-19 @ 19:53:19
URL: http://dreamsofamanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0