Julkänslan ligger på noll


Imorgon är det julafton och jag har ingen julkänsla över huvud taget. Jul är min favorithögtid men utan någon av de traditionerna man är van vid samt utan julmat och familj så är det inte samma sak. Gjorde dock knäck igår innan jag åkte till Marah för att få lite svensk jul men julkänslan vill helt enkelt inte infinna sig.
 
Dagen före dopparedan började i alla fall med practice på skolan precis som vanligt, sprang 4miles ute i halkan tillsammans med Monica, Kaitria och Lauren samt Monicas syster Christina som tog studenten förra året samt Lauren som även hon tog studenten från Dakota i våras. Christina och Lauren är lika gamla som mig så kul att snacka med dom lite! När vi kom hem hjälpte jag Lisa att fixa lite inför imorgon då vi ska ha släkten över samt att jag kollade ikapp lite på Julkalendern.
 
Sedan åkte jag tillsammans med Josefin upp till Lakeside mall för att fixa lite julklappar, duktig och upptagen som jag är så har jag nämligen inte hunnit  fixa det innan utan fick lämna det till sista minuten. Men nu är det klart i alla fall och ska bara slås in imorgon förmiddag. Josefin och jag ska ta en ordentlig shoppingdag nu på lovet, det behöver jag verkligen för jag har inga kläder över huvud taget! Efter shoppingen åkte vi en kort sväng hem till aunt Marie-Joe innan det blev köpa mat på McDonalds och åka hem. Har nu suttit och försökt lära mig min nya kamera, den är betydligt mer komplicerad än min gamla så den är en utmaning men det ska bli riktigt kul när jag verkligen kan den!
 
Nu ska jag sova, upp för practice igen imorgon och förhoppningsvis får jag väl lite mer christmas-spirit när det är julafton. Tvivlar på att särskilt många kommer kika in här imorgon men jag önskar i alla fall er allihop en riktigt
GOD JUL, njut av vänner och familj och allt vad den svenska julen innebär. Pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0